...

Direktlänk till inlägg 26 mars 2014

Kärlek är fan underbart, även om det gör ont

Av Lis - 26 mars 2014 19:46

Kan inte förstå att jag började blogga 2008

och att jag fortfarande lyckats hålla allt hemligt

Men ibland slår det mig: tänk om någon visste


Egentligen kan någon av er vara någon av mina vänner

Egentlligen skulle du veta exakt vem jag är

Men inte förstå, förstå att det här är mina innersta tankar.


Ibland kan jag gå tillbaka o läsa i mitt arkiv.

Läsa om en osäker 17 åring som är oskuld

Till att bli fokuserad på mat och må riktigt skit

Till att bli äldre och ligga med massa killar

(Eller inte massa, har legat med 9 st under 6 år, 

anser själv inte att det är att ligga med massa)


Till att bli ännu äldre, ta studenten, börja jobba, börja plugga på universitet

till att skaffa en pojkvän som jag älskade mer än mitt eget liv, till att bli dumpad.


Shit.


Livet kan man inte lita på.


Det var en kille i min närhet som tog livet av sig förra veckan. 

Han gick ner till sjön o dränkte sig. Lämnade efter sig många vänner.

Sjukt. Tänk att jag funderat på det där. Många gånger. 

Tåget, sjön, piller, knivar, svälta ihjäl sig.

Men aldrig gjort.


Och hur dåligt jag än mår, så tänker jag klara det här.

För jag vet att jag förtjänar bättre, även när hjärnspökena säger annat.

Jag kommer få det bra.


Någon kommer älska mig så mycket att jag orkar älska mig själv.

Det kommer. Jag vet det. Jag måste bara hitta honom.

Jag saknar att vara kär. Så otroligt jävla mycket. Jag saknar att älska.

Vara någons anledning att kliva upp på morgonen. Jag vill.

Jag vill vara någons första prioritering i livet. 


Jag vill vara älskad. Jag vill älska. Men det kommer, det vet jag.

 
 
Heytezz

Heytezz

11 januari 2015 20:54

Jag känner inte dig och du känner inte mig.. är väl så det är i bloggvärlden eller på internet i det stora hela :) Men jag tänker ändå säga att hitta vad du älskar hos dig. för det finns något. Kanske inget du tänker på men det finns. Låt inte en partner bygga upp dig och ditt välmående. För de killar som oftast är fulla av skit. De kan lukta sig till det måendet, den inställningen och den känslan. Bara du tar dig upp på knä. Bara du lyckas vara nöjd med dig själv och din tillvaro så kan en "värdig" grabb komma och dra upp dig på fötter sen. ;) Ta hand om dig! För oavsett vem, hur eller vad du är... Så är du värd det ;) Kram

http://heytezz.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lis - 14 juli 2016 21:06

Sist jag skrev så berättade jag att jag nyligen fått veta att en släkting var döende i en sjukdom. En person som alltid varit en stor del av mitt liv och min uppväxt. En perso som alltid stöttat mig.   På lördag är det en vecka sen hon gick bor...

Av Lis - 5 april 2016 21:02

Godkväll Update sen senast: Fyllt 25, flyttat hemifrån. Det var det.   Alltså jag visste ju att den här dagen skulle komma. När jag skulle inse att jag inte betyder någonting för A. Det är klart jag visste att dagen skulle komma. Men någonstans...

Av Lis - 16 januari 2016 21:16

Senaste gången jag skrev var den 13 maj 2015 Nu är det den 16 januari 2016   Jag trodde ingen läste det jag skrev, men ändå har jag fått två kommentarer om varför jag inte skriver. Svaret är egentligen simpelt. Jag har inte haft något att skr...

Av Lis - 13 maj 2015 13:16

Suttit i snart två timmar i soffan utan att ta tag i mitt livDet är ju knappast så att jag inte har någonting att göra nu Jag har bara ingen lust   Ingen motivation. Ingen inspiration.   Borde skriva klart diskussionsdelen i min c-uppsats, ...

Av Lis - 19 april 2015 18:02


  Jag är inte perfekt. Jag är egentligen rätt normal. tror jag. Jag har tidigare under min tid på den här bloggen ändrat väldigt mycket på min historia. Inte om det jag vart med om eller hur jag känt, utan snarare namn och släktrelationer oftast....

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards