...

Alla inlägg under september 2012

<3

Av Lis - 27 september 2012 07:07

Jag har nyligen fått en ny roll i mitt liv.

Rollen som flickvän.


Kan inte fatta att jag faktiskt träffat någon som tycker om mig minst lika mycket som jag tycker om honom. Jag är däremot så himla rätt att han ska inse att han är bättre än vad jag är. Och att han kan få någon som är mycket snyggare, roligare och smartare. Jag är rädd att han ska inse att det lilla avståndet vi har mellan varandra är för långt. Jag är rädd att han ska inse att jag inte alls är bra för honom. Jag är rädd att han ska lämna mig ensam.


Han har sagt att han är minst lika rädd att öppna sig som jag. För han är rädd att bli sårad. Jag är också rädd att bli sårad. Därför borde vi inte behöva såra varandra. Men jag är ändå rädd. Rädd hela tiden. Orolig. Men han ger mig ingen anledning till det. Jag måste inse att han tycker om mig. Jag måste våga tro. För varför skulle han säga att han är kär i mig, om han inte är det? Varför skulle han kalla mig "sötnos", "fining" osv om han inte ville. Eller att han ska tänka på mig för att få positiva tankar.
 

Jag ville bara tala om att det faktiskt finns någon som tycker om mig.

Antagligen mer än vad jag tycker om mig själv. A <3

Av Lis - 6 september 2012 18:03

Jag skrev ju om en kille i måndags. En kille som vi nu kan kalla A, för jag hoppas inte att han försvinner från mitt liv så snabbt som jag trodde från början. Jag har svårt att tro att det kommer funka i längden, och det gör så ont. Men jag önskar så hårt jag bara kan just nu. För just nu är han allt jag tänker på. Och det är inte som med S och de andra killarna, det här känns äkta. Det här... är nog min första förälskelse.

I måndags när han gick av tåget så smsade han och sa att han borde följt med mig hem för att fortsätta umgås. Så sa jag att det är bra att vi inte ses för mycket, annars kommer han tröttna på mig. Och han svarade att jag var värd att försökta tröttna på. För han trodde inte det skulle gå. Träffade honom även i tisdags. Då sa han att han tror att han börjar tycka om mig. Mer än vad han trott. Sen igår skulle jag komma hem sent, ändå mötte han mig och följde med mig hem.



Och imorse, någon timme innan han skulle behöva åka hem så låg vi och tittade på varandra (ja, det låter lite fånigt, men det va det vi gjorde) Ingen TV, ingenting. Bara vi. Smått trötta fortfarande. Hans fina gröna ögon stirrade in i mina lika mycket som jag tittade på honom. Ingen av oss hade sagt något på en bra stund när han försiktigt viskade.



A: "Lögnare.."
Jag: "Va? Jag har väl inte sagt något?"
A: "Jo.. Du sa att jag skulle tröttna på dig"


Då slog det mig. Helt plötsligt. Att nu ska han åka tillbaka till sin studentstad 20 mil härifrån. Och antagligen inte hinna åka tillbaka på ett tag. Varför lyckas jag alltid träffa killar som jag måste ge upp? Och den här som faktiskt SAGT att han tycker om mig. Varför kan jag inte bara få det att funka? Det gör fan ont. På riktigt. Sagt det förr och säger det igen. Men nu tror jag faktiskt att jag höll på att falla för den här killen, och nu måste jag ändå svälja stoltheten och låtsas som ingenting.


Min kompis träffade oss tillsammans igår, och hon sa att när vi såg varandra så hade vi "lyst upp" hela bussen. Hålla handen, svårt att sluta pussas. Det här är en riktigt fin kille. Men ja, vad ska man göra? Och nu fick jag ett sms med texten: "Du har inte gjort det lättare att åka tillbaka iallafall.."


Oavsett. Tack för att du gjort det här så lätt A, oavsett vad som händer framöver. Tack för att du visade mig hur det är att pussas på stan, hålla hand längs vattnet. Förlåt att jag är jag.

Av Lis - 3 september 2012 21:41

Idag har jag haft en fantastisk dag!

Först och främst så har jag umgåtts med en as go kille jag lärt känna.

Via en krog. För typ en månad sen..


Vad ska jag säga? Vi hade trevligt idag.. Fikade (en hallon- och björnbär smoothie, vilket är det enda jag ätit idag) och gick runt i Stockholm längs vattnet och pussades och höll hand. Ja. Mysigt. Första killen som velat träffa mig utanför hemmet. Utan att ha sex. eller ligga i sängen och se på film. Ni förstår? Den här killen bjöd in mig till STOCKHOLM, för att hålla hand och pussas ÖPPET. Han pussade mig även när han hoppade av tåget. PÅ TÅGET. Inför ALLA på tåget.


Men lovar att det tar slut så fort vi haft sex.. JAG LOVAR. Precis som vanligt. Vilket kommer bli snart.. Åh jag hatar att jag vet att det tar slut snart..

 

Annars är jag så nöjd över att jag typ inte ätit någonting idag. Har saknat den här svaga känslan i kroppen som gör att man känner sig så stark. Det är farligt. Farligt att jag saknat det. Farligt att jag gillar det. Farligt. Men farligt är roligt. Får se vad det här leder.. Gillar ju att slippa de här tankarna, men när de kommer.. Så har jag saknat kontrollen.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards