...

Alla inlägg under juli 2010

Av Lis - 24 juli 2010 19:28

jag har ätit massor idag

kött, potatis, sås, jordgubbar, grädde osv.

nu känner jag mig smutsig


det regnar, så jag tappade lusten att träna

orkar inte, mår illa. är bakis. är tjockast.


nu: film, sängen och tända ljus

ha en bättre kväll än mig, fin:ingar <3

Av Lis - 24 juli 2010 10:13

Godmorgon.

Jag som trodde jag skulle få sitta hemma igår, men tji fick jag! Jag och två barndomsvänner drog ut och träffade en massa folk, drack drinkar och dansade så svetten sprutade. Helt sjukt va' kalas det var.


Kom hem någon gång vid fyra och slocknade som en stock. Vaknade runt kvar nio över att mamma stormar inte och säger åt mig att vid tolv blir vi upphämtade av några bekanta till familjen och ska iväg och äta lunch. Jag försökte allt, men mamma stod på sig. Så jag antar att jag snart får gå upp och försöka se ut som en människa igen. Är inte så farligt bakis som jag trodde jag skulle vara fakitskt.


61.1 kg väger jag idag igen iallafall, vilket är bra. Då gick jag inte upp massa i vikt pga drinkarna. Ska försöka ge mig ut på en promenad sen när jag kommer hem, om jag kommer hem i tid. Gjorde inget igår (naughty me!) men idag måste jag. Annars kommer jag inte gå ner i vikt. Och DET måste jag.

Av Lis - 23 juli 2010 18:32

jag insåg nyss att jag kommer få vara ensam ikväll

vill inte vara själv. orkar inte tänka.


åhhhhhhhhhhhh :(


Mr X visste om att jag sov med hans kompis, han nämnde det. men sa inget mer. jo, jag skojade och skrev på facebook-chatten "för du tycker oooom mig :D" och han svarade helt seriöst "det har jag alltid gjort". Men fuck you ville jag svara. Nu har jag lust att va med någon bara för att såra honom. Som han har sårat mig. Fan vilken hemsk människa jag är. usch. äckliga jag.

Av Lis - 23 juli 2010 10:09

Min mamma har hällt ut MIN buljong! som jag stod och kokade. -.- inte en bra start på morgonen. Men, däremot har jag gått ner lite i vikt, väger 61.1 idag. Vilket gjorde mig lite glad. Nu har jag ätit två knäcke, med smör och skinka. Onödigt, ja, men jag har insett att om jag inte äter så kommer jag hetsa (vilket har hänt de senaste två dagarna..) Så ja, så nu ska jag klara mig till middagen. Borde inte vara några problem, hoppas jag.


Ska försöka cykla lite också. Antingen ute eller träningscykel, eller en promenad. Vet inte vad som är lättast idag. Har en sån jävla lust att gå ut ikväll. Sitta och prata, och umgås. Är så himla rastlös. Eller ensam kanske är en bättre förklaring.


Aja, snacka om ordbajs, haha.

Av Lis - 22 juli 2010 09:00

Godmorgon..

Besviken på mig själv är jag. Vet inte hur det gick till men helt plötsligt väger jag 61.9 igen. Eller klart jag vet hur det gick till: för mycket mat.


Därför måste jag skärpa mig idag. På riktigt. Inte bara idag. Alla dagar. Jag åker ju på semester om en vecka och då vill jag gärna vara lite mindre tjock (.. tack). Grejen är att vi ska till staden där E bor, och jag har egentligen inte lust att träffa honom, eftersom vi inte pratar, men man kan ju aldrig veta. Därför vill jag inte väga mer än jag gjorde hos honom. Alltså runt 60 kg.


Mina ben är skitskumma, men jag ska ge mig ut och cykla snart ändå. Sen ska jag nog göra buljong till frukost. Det är kalorisnålt har jag hört och det är mättande. Så det är ju bra. Äta en skål (tar längre tid än att dricka). Ne, nu ska jag peppa för en cykeltur.


PUSS


update 10.27:

Cykeltur - 30 minuter = check!

Av Lis - 21 juli 2010 20:31

  


mycket mat kan det ha blivit idag, vilket är dåligt av mig. men jag och en vän gick en promenad i ungefär en timme vilket var jävligt skönt kan jag lova. skönt att prata av sig lite. mycket handlade om henne (suprise..) men det gjorde inte mig något. jag hatar att prata om mig själv. så det var ju bra. funderar på att spela sims. längesen. och då har jag något att sysselsätta mig med i några timmar innan läggdags. hm.. får väl se.

Av Lis - 21 juli 2010 11:26

Jag vågar inte väga mig.

För jag vet att jag har gått upp.

Vi var iväg på kalas igår.

Åt mat och glass.

Sämst.


Var och simmade på kvällen

men inte länge, inte tillräckligt.

Jag är äcklig


.. Mr X kompis har sovit här två gånger, vi har inte gjort något. Förutom att han höll om mig när vi sov. that's it. inga kramar, ingenting. och jag är äcklig, varför kom han hit igen om han inte vill göra något? han försökte ju inte ens? varför vill man komma tillbaka till något där man inte får något för det? jag vågar inte tänka.

 

Update:

jag vägde 61.5

Av Lis - 19 juli 2010 10:24

Godmorgon!


Morgonvikten stod på 61.7 och ner ska det. Jag vet att jag inte kämpat direkt någonting, även fast jag vill. Men det är ju bara jag som kan styra min kropp. Det är bara jag som kan ordna det här. Har hittat världens bästa promenadstrecka som tar ungefär 80 minuter att gå. Det går att cykla också eftersom det är asfalt. SUPER. Älskar att cykla.


Vill prova hoppa hopprep någon dag också. Om det är någon som följt min blogg länge så vet de att jag hoppade massor med hopprep en period. Älskade det. Sen började mina ben göra ont. Benhinnorna. Kunde inte springa, gå eller hoppa på hur länge som helst. Vet inte hur det är nu. Så jag måste prova.


Men såhär på dagarna går det inte att träna. Det är fan 40 grader i solen och vindstilla. Då lär man ju smällta, haha. Fast det är ju bra att svettas. Jag ska ta en promenad alt. cykeltur senare, vid 18 eller så. Sen ska jag försöka att inte äta så mycket. Eller middag med mamma blir det, men hon vill i stort sett äta kyckling och broccoli hela tiden, och det är inte mig emot.


Så, nu kör vi lite realistiskt. Inga "Nu kör vi". Men jag vet att jag kan klara det, om jag vill.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards