...

Direktlänk till inlägg 3 september 2014

vad vet du om att inte vilja vakna igen?

Av Lis - 3 september 2014 15:14

Sitter här. På golvet. Sorterar tvätt.

För det är sånt man måste göra när man är vuxen.

Kände bara för att skriva av mig.


Jag vet att jag är en bra person. I grund och botten. Jag har sunda värderingar, jag är artig och trevlig, jag har alltid varit duktig i skolan (även om jag alltid känner mig värdelös), jag är ödmjuk, snäll, omtänksam. Jag är det. Jag vet det. Jag har även fått höra så många gånger att jag är klok. Jag är smart. Jag är det. Jag vet det. 


Jag vet att jag kan göra mycket mer än vad jag gör. Jag har ett driv som bara ligger på sparläge. Jag behöver få igång det där drivet. Just nu är jag inte lycklig. Hur blir man lycklig? Hur gör man sig själv lycklig? Jag har alltid litat på att någon annan ska lyckas göra mig lycklig. Men jag kanske aldrig träffar någon som gör mig lycklig. Jag vill inte gå runt och vara olycklig hela livet bara för det. Hur lyckas man hitta något som gör en lycklig?


Försökte prata med en vän om det, BV om ni minns henne. Hon har förövrigt skaffat sambo och katt, egen lägenhet. Hon blev vuxen helt enkelt. Hittade någon som kompletterade henne. Som gör lycklig. Man ser det i hennes ögon och jag är så oehört glad för hennes skull. Hursom, hon sa att jag skulle göra saker som gör mig glad. Och där är mitt problem. Ingenting gör mig glad. Jag blir inte glad. Jag kan shoppa en hel garderob, äta, träna, jag kan göra allt. Och jag känner ingenting. Jag är död inombords. Man ska inte vara 23 år och död inombords. Jag har ju allt. Ett hem, snart färdig med min utbildning med godkända betyg, jag har pengar, jag har en "familj", jag har lyckliga vänner. 


Enda stunden, på hela veckan, jag lyckas vara lycklig är när jag får dricka alkohol. Är inte det sjukt? När jag är full, ja då är livet ganska fantastiskt. I fredags raggade jag upp en kille. Woopwoop. Det trodde ni väl inte? Iofs en kille som är 3 år yngre än mig och som garanterat bara ville ligga. Men vi snackade hela kvällen (minns inte om vad) och sen blev det lite kaos med mina vänner som försvnan och jag följde med honom hem. Låg och snackade. Låg lite. Andra killen sen A dumpade mig. Det trodde ni väl inte heller. 


Men inte ens det gör mig lycklig. Det gör mig bara mer missnöjd med livet. Jag har alltså legat med två killar sen A dumpade mig. Ingen har hört av sig. Visst är det inte killens ansvar att höra av sig efter en sån sak, men jag vågar inte. Jag menar om jag ändå bara var ett ligg så vill de vill inte att jag ska höra av mig. I och med det så känner jag mig slampig. Men det är inte slampigt. Asså en kille i juni och en i början av september.. Och de jobbiga är att det inte är två okända killar i min omgängeskrets. Alla känner dem. Varför är det så? Hur lyckas jag?


Jag är trött på ytliga kommentarer. Som att jag har fina bröst (hängiga enligt mig själv). Jag vet ju att jag är så mycket mer. Jag är mer än ett krogligg. 

.. Men ändå är det det ena jag blir behandlad som.


{LP <3 hoppas du mår bra..}

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lis - 14 juli 2016 21:06

Sist jag skrev så berättade jag att jag nyligen fått veta att en släkting var döende i en sjukdom. En person som alltid varit en stor del av mitt liv och min uppväxt. En perso som alltid stöttat mig.   På lördag är det en vecka sen hon gick bor...

Av Lis - 5 april 2016 21:02

Godkväll Update sen senast: Fyllt 25, flyttat hemifrån. Det var det.   Alltså jag visste ju att den här dagen skulle komma. När jag skulle inse att jag inte betyder någonting för A. Det är klart jag visste att dagen skulle komma. Men någonstans...

Av Lis - 16 januari 2016 21:16

Senaste gången jag skrev var den 13 maj 2015 Nu är det den 16 januari 2016   Jag trodde ingen läste det jag skrev, men ändå har jag fått två kommentarer om varför jag inte skriver. Svaret är egentligen simpelt. Jag har inte haft något att skr...

Av Lis - 13 maj 2015 13:16

Suttit i snart två timmar i soffan utan att ta tag i mitt livDet är ju knappast så att jag inte har någonting att göra nu Jag har bara ingen lust   Ingen motivation. Ingen inspiration.   Borde skriva klart diskussionsdelen i min c-uppsats, ...

Av Lis - 19 april 2015 18:02


  Jag är inte perfekt. Jag är egentligen rätt normal. tror jag. Jag har tidigare under min tid på den här bloggen ändrat väldigt mycket på min historia. Inte om det jag vart med om eller hur jag känt, utan snarare namn och släktrelationer oftast....

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards