...

Alla inlägg under juni 2008

Av Lis - 30 juni 2008 22:35

Om det är någonting som jag älskar att titta på så är det matlagningsprogram. Det är en ganska sjuk sak att gilla, egentligen, men jag verkligen älskar det. och om jag hade orkat hade jag varit vaken varje morgon när lättlagat visas på kanal 4 vid 4-tiden. Men nu får jag nöja mig med att titta på datorn - Leila bakar blir det nu.

Av Lis - 30 juni 2008 15:52

Den här veckan blir low carb vecka för mig. Ska försöka äta så lite kolhydrater som möjligt. Mamma och jag har kommit överäns om att inte äta ris/pasta/bulgur/couscous/osv eller bröd eller liknande. Eller jo, knäckebröd. Men ja, jag ska försöka att inte äta så mycket av det heller. Sen ska jag inte äta efter klockan 19 heller, eller ja, försöka att inte äta.


Frukt och sånt innehåller iofs också kolhydrater men frukten tänker jag inte lägga av med. Hellre frukt än t.ex godis. Tycker jag, iallafall. Det här ska gå så jävla bra. Jag känner mig motiverad.

Av Lis - 30 juni 2008 10:53

Morgonvikt: 56.1



Frukost:

1dl müsli + 1,5dl vatten = gröt

1,5dl mellanmjölk

½ banan

2 skivor färsk ananas

1msk kokos


Lunch:

Sallad

Kyckling i sötsur sås

Ananas

1 knäcke med smör


Middag:

ostkaka

skivad banan

matlagningsgrädde


Övrigt:

vatten, 1 kalkonskiva, 2 knäcke med smör och kaviar


Träning:

70 + 50 situps = 120st

50 + 50 rygglyft = 100st

80 utfall

100 ben/knäböj

50 rump"ups"

100 kissa hunden

300 X-hopp

Av Lis - 29 juni 2008 17:22

Morgonvikt: 56.5


Frukost:

1 kokt ägg, endast äggvitan

1dl vaniljyougurt med 4msk müsli



Lunch:

½ apelsin



Middag:

2 kikärtsbiffar

Sallad

3msk "sås"




Övrigt:

vatten

2 knäcke med smör och kaviar (inte speciellt mycket, men ändå)



Träning:

Soffliggning, hela dagen.

Av Lis - 28 juni 2008 13:17

Recept för Chokladmousse - ca 37kcal:

Äggvitan från 1 ägg
1 tsk kakao
1 tsk socker


Vispa äggvitan med elvisp tills den är så stabbig att man kan vända bunken upp-och-ner utan att äggvitan åker ur.
Blanda ned kakaon och sockret, låt sedan stå i kylen ett par minuter.


Det här receptet ska jag nog prova ifall jag känner att jag håller på att börja hetsa, det ska tydligen dämpa sockersuget. Och det är oftast det som startar mina hetsar. Så, tack miserymonster, att du hade detta recept.

Av Lis - 28 juni 2008 08:23

Morgonvikt: 56.0


Frukost:

1 kopp te med ½tsk honung

tre ägg, endast äggvitan


Lunch:

1 apelsin


Middag:

tacos


Övrigt:

1 tuggummi, några droppar louisiana hot sauce, citronvatten, massa godis


Träning:

50 + 50 situps = 100st

50 + 50 rygglyft = 100st

100 rump"ups"

50 utfall



Kommentar:

Frukosten blev lite stor, alltså, inte stor stor utan bara stor. Jag blev så mätt att jag mår illa. Men hallå, något kaloriproffs, när man kokar ägg (normalstort) är det 15kcal i ett ägg då? Eller är det mer? För ett helt ägg är ju runt 80kcal så?

Av Lis - 27 juni 2008 11:07

Jag satt och läste i min gamla blogg, som jag skapade för att kunna skriva av mig. Jag har alltid haft lättare att skriva än prata, jag hatar att prata om mig och mina problem. jag verkligen hatar att gnälla så folk hör, när jag skriver skiter jag i vad folk tycker. Då är det inte samma sak.Hursomhelst Nu ska jag komma till det jag egentligen vill klaga om idag. Killar. Dessa hemska människor som man ändå inte vill leva utan, eller vill man det?


I Januari, eller ja, snarare Februari önskade jag bara att jag blev kär och att jag fick en kille. Jag ville ha en kille som jag hade strulat med förut, jag trodde tillochmed att jag var kär i honom ett tag. Det jag egentligen ville ha var nog bekräftelse från en kille, en som inte riktigt var min vän. Och det fick jag. En kväll. Jag ångrar iochförsig att vi gick in i det där rummet, ja, ni kan ju lista ut vad som hände. Jag insåg sen efter detta att jag inte alls ville ha honom. Han var inte något för mig.


Efter påsk började jag umgås med en kille som jag lärt känna genom att han gillade min kompis, en av denna kille innans bästa vän, och jag började gilla honom. Mycket. Okej, jag blev kär i honom. Är fortfarande. Det flöt på så bra ett tag och det verkade faktiskt som att han gillade mig då. Förstår ni hur glad jag blev då? Jag hade hittat en kille som gillade mig, trots att vi inte hade gått speciellt långt. Han sa att han kommit över min kompis och gillade mig.


Men någonstans gick det fel. Jag kommer fortfarande ihåg när min vän berättade att han var osäker på sina känslor. Jag slängde fort som fan iväg ett sms där jag skrev att jag inte ville vara mer än vän med honom. Grät hela natten. Efter det pratade han inte med mig på två veckor. Jag förstod inte varför. Han ville ju inte ha mig. Jag var för fet. För ful. För äcklig.


När jag sen pratade med honom berättade han att han blivit sårad av smset, att han saknade mig. Och inte långt efter det var vi tillbaka i samma situation innan vi slutade. Vi var som ett par. Jag var så otroligt glad. Sen blev det likadant som innan. Och han sårade mig så hårt. Jag är fortfarande sårad. Det har gått en månad ungefär sen han sårade mig.


Efter det har han ringt till mig, kommit över, vi har myst och han har sovit över. Han har vetat att jag gillar honom, att jag inte riktigt kommit över honom under den tiden och ändå kommit hit och varit med mig.


Han har inte erkänt det - men han gillar min vän igen. Jag vet det. Jag är inte blind. Men hon vill inte ha honom, inte bara för min skull utan hon vill inte ha honom. Jag vill. Jag skulle inte tveka en sekund till att få tillbaka honom. Den han va förut. Den jag blev kär i. Den senaste tiden har han inte varit den personen. Kanske för att få mig att inse att han inte vill ha mig. Allt gick så fort. Om jag bara fick 1 minut av det jag kände då, ja, mitt liv skulle vara värt något då.


Nu har jag sagt till alla (han, min familj, mina vänner osv) att jag gått vidare. Att jag inte alls är kär i honom. Och det känns inombords. För när jag sa det så insåg jag att jag saknar honom men aldrig kommer få honom tillbaka och att jag måste gå vidare i livet. Det var/är min första kärlek, och jag har svårt att släppa taget. Det är därför jag mår som sämst nu. För jag måste inse att jag inte kan få honom, jag måste släppa taget. Nu.

Av Lis - 27 juni 2008 11:00

Frukost:

Te med ½ tsk honung

½ mandel


Lunch:

½ äpple


Middag:

Sallad

Böngryta med köttfärs (typ chili con carne)


Övrigt:

Citronvatten, några droppar louisiana hot sauce, 1 tuggummi, 1dl vaniljyougurt + 2 msk keso med kanel, 1 skål vaniljyougurt, 1 näve mandlar, 3 korvbröd, 1 pitabröd och 4 knäcke. (spydde upp, iallafall en del)


Träning:

100 situps

50 rumpövningar

50 + 25 rygglyft = 75st

16 + 14 armhävningar = 30st

50 + 50 rump"ups" = 100st

25 minuters powerwalk


Kommentar:

Men hallå?! nu har jag hetsat VARJE dag. nu får det vara slut på det. imorgon börjar jag att inte hetsa. hur sjukt är inte det här? jag måste sätta upp dagar för att jag inte ska hetsa. imorgon - frukost och middag, inget mer. varken innan eller efter. eller, förresten, kanske något litet vid lunch för att hålla förbränningen igång.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19 20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<<
Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards