...

Alla inlägg under juli 2011

Av Lis - 31 juli 2011 18:02

 Började dagen med 1 timmes promenad

Kom hem, kokade ett ägg och åt en makrillsburk.

Hittade en chokladkaka (marabou, en liten) - åt den.

Några timmar senare gjorde jag soppa.

Varma koppen - potatis- och purjolökssoppa (ca 80kcal)

blev hungrig igen. hittade en till chokladkaka, åt några rader - slängde resten

Blev hungrig IGEN. poppade en påse popcorn och tryckte i mig hela


Hur jävla dum i huvudet får man vara?

Aja. Allt detta hände innan klockan 17.

Så nu får jag skärpa mig.


Dumma mig :(

Av Lis - 31 juli 2011 09:35

Godmorgon!

Känns som det här kommer bli en bra dag. Min mamma ska iväg med sin kille i två veckor nu. Hon åker om någon timme. Så då är jag ensam i två veckor. Det känns soft måste jag erkänna. Så ska försöka göra allt nu för att äta nyttigt och gå ner lite i vikt.


Ska börja dagen idag med att gå ut på en promenad snart. Ska bara vakna till först. Såhär tidigt har jag inte vart vaken på länge, haha. Jag som ALLTID vaknade tidigt förut. Sjukt hur det där kan ändras alltså.


Inge herrbesök på hela helgen. Det var också länge sen jag var helt ensam under en hel helg.


Mycket som var länge sen. Haha. Nä, nu ska jag göra mig redo för en promenad! Nu kör vi.


Morgonvikt: 61.8 

Av Lis - 30 juli 2011 13:41

Drömde om S inatt

Eller att en tjej bad mig backa från S för att hon var kär i honom. (Minns ni tjejen som jag berättade om som hade gjort ett hjärta i hans logg på facebook? Ja. Hon.) Hon sa att hon var så kär i honom att jag skulle backa så han kunde bli kär i henne också. Och sen i drömmen frågade hans syster om jag var tjejen han låg med och han svarade då "ja, tyvärr".


Det gjorde faktiskt ont när jag vaknade pga det. Först sög det för att han inte var här. Men han jobbade igår och direkt när jag kom in på lokalkrogen och stötte på honom fick jag en kram. Jag har aldrig fått en offentlig kram sådär när han har jobbat annars. Ja, skitsamma.


Sen träffade jag Mr X och gänget. Hängde med dem eftersom min kompis blev utkastad så hon drog hem. Drog några shots och sen skulle vi åka bussen tillsammans. Då säger Mr X "Jaha Lis, vad ska du göra nu när du inte får knulla inatt?"  "Va? Sova?"  " Ja, för de senaste veckorna har du ju alltid haft sovsällskap" Så svarade jag något som "Ja, det är väl kul att någon vill ha mig". Då tittade han bara. Sa ingenting.


Jag vet inte om jag ska tro att det är avundsjuka eller vad det kan vara? Eller om han verkligen tycker att jag är en slampa. Han förstör så mycket för mig. Men han och hans vänner är mina vänner. Jag älskar att umgås med dem, även fast vi oftast bara träffas på helgerna.


Sen har en kompis som jag börjar tro raggar på mig? Även fast jag legat med hans två bästa vänner. Och det vet han om. Han är verkligen INGENTING för mig. INGENTING. Han är ingenting jag attraheras av. Han har ingenting jag attraheras av. Inte ens kan låtsas att jag attraheras av. Do you get it? INGETING.


Men Mr X stör mig. Juste! Igår la han armen runt mina axlar och jag skakade bort den (mest för att jag verkligen inte ville och sen ville jag inte att S skulle se det....) så säger Mr X typ "Vadå? Vad vill du ha egentligen om du inte vill mysa?"  Då vare jag som blev tyst. Jag bara tittade. Förstod verkligen inte vad han menade. Sen kläckte han ur sig typ något om att det bara var som vänner.


Jävla helvetes skit. Sen S.. Gu' vad jag saknade honom inatt. Mest för att Mr X betett sig som en idiot. Sen.. förra fredagen. AAH. Det var så mysigt.

Av Lis - 25 juli 2011 06:22

Jag är trött.

Riktigt trött.

Super trött.

Megasuperjävla trött.


Det skulle kunna stå en elefant i min hall och jag tror inte ens jag skulle reagera. Nu är jag så trött. Lyssnar på the voice, dricker ett glas funlight (tror jag kommer lagom till frukosten på jobbet). Vägde 60.9 nu iallafall. Så nu har jag gått ner de två kilona sen jag kom hem från resorna. Skönt. Nu ska jag gå till jobbet. Ahhh, jag orkar inte. Gör mig arbetslös med den lön jag har nu. Tack!

Av Lis - 24 juli 2011 21:44

Insåg att jag börjar jobba imorgon.

Men det är bra. Nu kan jag börja satsa på vikten igen.

Har skitit i alla tankar under resorna.

Trots att ansiktet blivit så jävla stort att det är allt man ser.


Så efter jobbet (alt. efter middagen) blir det träna.

Måste ta allt långsamt och stadigt.

Tråkigt men bäst.


En powerwalk ska det bli iallafall. Promise!

Av Lis - 24 juli 2011 20:31

jag saknar S. Eller missförstå mig inte nu.. Jag saknar att ha honom sovandes i min säng. Sådär som natten mellan fredag och lördag. Ni förstår inte vilken underbar känsla det var när han tog tag i min hand och verkligen höll i. Eller när han verkligen kramade mig. Pussade mig på axeln. Underbart. Det kan nog klassas som den bästa natten ever. I hela mitt liv.

 

Men det här får mig att fundera på vad Mr X sa till mig. "Du är inte en sån som ligger runt. Du är för fan en förhållande tjej". Jag har aldrig förstått det. Hur kan jag ses som en förhållande tjej när jag aldrig ens haft ett förhållande?

 

Fast nu.. Efter den där natten. Så förstår jag att om det där ingår i ett lyckligt förhållande så skulle jag aldrig vilja vara någon annanstans än i ett förhållande.

Av Lis - 23 juli 2011 21:37

Jävlar vilken mysig natt jag har haft inatt alltså.


Började med att jag gick ut med en kompis igår ändå. Mötte S utanför, sa hej, en kram. Ja ni vet hur man hälsar. Han väntade på sina kompisar. Var inte mer än så. Gick in, mötte tre kompisar till. Satt och drack en drink. Helt plöstligt sitta S där brevid mig. Ber mig smaka på hans drink, sen är han borta lika fort som han kom.


Fortsatte umgås med mina vänner. Tänkte inte mycket mer på S faktiskt. Visste inte alls vart han var. Orkade inte riktigt leta med blicken heller. För vad skulle det spela för roll? Dansade och drack drinkar. Skickade ett sms och frågade om han hade en bra födelsedag. Fick nja till svar. Sen frågade jag om han hade några planer för natten. Han sa nej, och att han skulle höra av sig.


Helt plötsligt är alla mina vänner borta. Vilket är ganska fantastiskt med tanke på hur liten den här klubben är. Så att fyra vänner kan försvinna är rätt fantastiskt. Stod iallafall där som ett fån. Plötsligt kommer en av mina vänner. Säger att hon kommer snart. Då kommer S och tar tag i min rumpa. Säger åt mig att följa med honom för hans vänner var också borta. Och han ville inte vara själv när han shotta. Så i brist på annat följde jag med honom in.


Klockan var väl runt tjugo över två - halv tre då. Stod i baren där det var minst folk. Viskade i hans öra bara för att jag vet att han gillar det. Även fast man inte säger något speciellt så vet jag att det gör att han ryser. Så tji fick han.


Sen gick allt så fort. Han tog sina shottar och klockan tre stängde skiten. Vi var kvar lite längre eftersom han känner alla där. Och då kommer en tjej som jag vet att han legat med. Full som ett as och tar tag i hans nacke och typ hänger på honom. Sen säger han de fantastiska orden "Ska vi ta en taxi hem till dig nu?" Framför henne. Framför ALLA som var där. Vågade knappt svara så nickade bara.


Så vi tog en taxi hit. Han var full som ett as så han somnade på en gång. Jag med för den delen. Eller jag var inte så full. Men jag somnade fort ändå. Hans andetag i min nacke. Och HÄR började det konstiga.. Hur han höll om mig när vi sov.


Så fort jag rörde mig så höll han nästan fast mig. Som att jag skulle försöka rymma. Han höll sin hand i min hela natten. Han kramade mig. Han andades i min nacke. Han pussade på min axel. Trots att han sov. Vi har aldrig sovit såhär nära varandra, trots att han hållt om mig förut när vi sovit. Men aldrig såhär..


Sen vaknade vi vid nio, hade lite sex och somnade sedan om till typ två. Helt galet. Sen låg vi och prata innan han tog bussen hem vid kvart i fyra. Sen har vi inte hörts. Och jag orkar inte höra av mig ikväll. Han får göra det om han vill. Men jag orkar inte stalka. Eller gör jag det? Stalkar jag honom?  Nä, kanske inte. Men han behöver lite utrymme. Det här är bara sex ju. Eller hur? Ja. För det är det enda han vill. Det sa han förut. Han vill inte att det ska bli att han utnyttjar mig och det gör han inte för jag är ju alltid med på det.


Efter det har jag inte hört något annat. Jag kan fortfarande inte se mig med honom. Trots att jag aldrig känt mig så trygg som jag gör med honom. Kan det vara för att vi inte har några förhoppningar eller förväntningar? Så vi har ingen press. Vi träffas när vi vill för att ha sex. Pratar. Har sex. Det är typ det det går ut på. Vi behöver inte höras, vi behöver ingenting. Vi gör som vi vill.


Men jag kommer sakna honom inatt i min säng. Det var så skönt när han verkligen tryckte sig emot mig, kramade min hand och hans tunga andetag i mitt öra. Aldrig har det varit så skönt att sova. Vackra pojke..

 

Av Lis - 22 juli 2011 11:21

Jag känner mig så jävla uppsvälld

Tjock

Mitt ansikte är mer runt än det var innan

Spritfet. Pommes frites-fet. Läsk-fet.

tjock tjock tjock tjock tjock tjock tjock tjock.

 

Är medbjuden ut ikväll. Men några som jag egentligen inte umgås med så ofta. Så jag vet inte om jag ska gå ut med dem ikväll och dricka mig full eller om jag ska sitta hemma och önska att jag vore full (eller ta en sup ensam..)


Det är ju en "speciell" dag idag. Det är S födelsedag. Vilket innebär att han kommer supa sig full. Och sen har han hela kvarterskrogens tjejer att välja på. För tro mig - han är snyggare nu än förut. Jävla kille alltså.


Drar jag ut kommer jag garanterat träffa honom (med tanke på att vi kommer vara på samma ställe..) och då kommer jag antingen se honom flirta/dansa/i värsta fall strula med någon annan eller så kommer jag få med honom hem. Det är verkligen bära eller brista. Frågan är om jag klarar att se honom med en annan tjej.


Han va ju på en dejt förut med en tjej på den krogen (Som vi förövrigt också va på en "dejt" på tillsammans) Det var inte det roligaste jag vart med om. Fast då hade vi ingen kontakt. Det var i April. Då han vägrade prata med mig. Eller han svarade väl på sms, men det var ingenting. Och den tjejen är SÖT. Alltså så jävla söt.


Smsade S inatt och sa grattis. Fick ett tag. Skrev även grattis på facebook (eh, ja, stalker..) och då gillade han den statusen. Andra skrev han tack till. Fast han har ju redan sagt tack en gång, så jag antar att det räcker. Eller?


AAAAAAAAAH jag hatar honom. Samtidigt som jag är SÅ attraherad av honom. För det är väl det mina känslor är egentligen. Attraktion. Och jag vill ha honom för mig själv. För att han är så snygg. Så då blire avundsjuka när han är med andra. Comprende? Nä inte jag heller.


Men jag kan ändå inte se oss som tillsammans. Så jag är ändå inte redo att vara med honom så. Inte nu. Jag ser oss som nu. Jag har svårt att se mig träffa hans föräldrar, eller han träffa mina. Att bara äta middag tillsammans kan jag inte se (Eller frukost för den delen heller - för det har vi aldrig gjort)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards