...

Alla inlägg under januari 2009

Av Lis - 30 januari 2009 20:21

imorse vägde jag 60,3 kg.


Du behöver gå 27 steg* för att bränna 1 kcal.

270 steg = 10 kcal

2700 steg = 100 kcal

27000 steg = 1000 kcal


* Siffran baseras på din nuvarande vikt.


jag ska ner i vikt nu. det är fan dags.

jag kan inte sitta och tycka synd om mig själv mer.

Av Lis - 30 januari 2009 19:47

jag är rädd för förhållanden.

jag är egentligen rädd för att behöva lita på någon.


det är någon speciell tid på året.

nu skaffar ALLA mina vänner partners.

och jag står brevid, och blir lämnad ensam.


jag är inte den som tar risker. jag är för feg för det.

jag är singeln. den fula kompisen.


ibland vill jag inget annat än att ha någon att lita på.

någon att bli älskad av. någon, bara någon, som bryr sig.

vem kan jag låta mig älskas av när jag tror att alla ljuger?

jag vågar inte lita på någon, för jag orkar inte bli sårad.

jag är så rädd att få hjärtat krossat att jag hellre sitter ensam.


nu kommer mina vänner inte ha tid att träffas. jag har vart med förr.

de säger att vänner alltid kommer först, men ändå har de alltid planer.

det gör att jag blir ensam. ensam och börjar tänka. tänka på sånt här.

jag har egentligen aldrig brytt mig tidigare.

och OM de skulle ha tid för mig, så beror det på att partnen inte har tid.


men när man hela tiden står brevid börjar man undra om det är något fel.

och visst måste det vara något fel när man alltid blir vald sist.

när man är ett andrahandsval eller kanske till och med ett tredjehandsval.

det måste vara för att killar skäms över mig. jag är ju inte precis vacker. 


jag är så trött på att gnälla.

men jag har ingenstans att vända mig.

mina vänner har som sagt inte tid med mig längre.

och allt de säger är att det ordnar sig.

det här kanske inte ordnar sig.


jag kanske blir ensam föralltid

medans mina vänner byter partners lika ofta som strumpor.

det är inte ovanligt.


jag är van.

jag vill bara ha förändring.

Av Lis - 29 januari 2009 20:37

vad har jag gjort för att förtjäna det här?

varför kan jag inte bara få vara lycklig en liten stund?

jag är så jävla trött på att kämpa för ingenting


"always a bridesmaid, never a bride"

Av Lis - 27 januari 2009 06:44

Frukost: thé med ½tsk honung. vatten.

Lunch:

Middag:

Av Lis - 27 januari 2009 06:18

morgonvikt: 60,7


jag skäms över att säga det. nästan sextio en kilogram. det är hur mycket som helst. det funkar inte. jag känner mig som en blåval. nu ska jag försöka göra någonting åt det. det kommer funka. för jag vill. :) men jag har en aning om varför jag väger så mycket - möjligtvis för att jag hetsade igår klockan tio? det kan ju vara det. jag vet inte. eller så är det för att jag måste få en uppvakning om att jag måste kämpa igen. det funkade. faktiskt.

Av Lis - 26 januari 2009 20:25

jag vet inte vad jag ska göra

min älskade vän, sen 12 år tillbaka, vill dö.

hon vill dö. förstår ni?

jag vet inte vad jag ska göra. eller säga.


jag panikar sönder.

hon kan inte lämna mig.


det har blivit så fuckat mellan oss. mellan henne och mig.

vi lärde känna varandra som 6 åringar. små och lyckliga.

vi började i samma klass, men gled ifrån varandra.

fanns varandra i 7:an. blev JÄTTE tajta tills nian.


sen började gymnasiet. nu träffas vi aldrig. vi pratar nästan aldrig.

men om jag frågar saker så ljuger hon. hon mår fan dåligt.

att jag inte sett något. GJORT någoting för henne. eller göra.

men jag vet inte hur jag ska säga. hon vill inte ha min hjälp.


jag panikar. tänk om hon gör någonting dumt. det kommer va mitt fel

för att jag inte ställt upp. varför har jag inte fattat?

jävla jävla mig. jag är så jävla orolig nu.


hennes ex (även en vän till mig) sa att hon gråter och säger att hon vill dö.

vad kan man göra då? jag vet inte. jag är inge bra på känslor.

jag måste göra någonting.

Av Lis - 26 januari 2009 19:35

gick inte riktigt så bra idag som jag hade hoppats. kanske imorgon.

jag måste ta tag i mitt liv. någon som är på?

Av Lis - 26 januari 2009 07:04

59,8


jag är förvånad att det inte är mer.

men det ska neråt nu :)


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22
23
24 25
26 27
28
29 30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards