...

Alla inlägg under september 2010

Av Lis - 30 september 2010 20:53

  

Av Lis - 29 september 2010 22:11

han frågade om mig

nu vet ni

 

jag lever men mår inte bra


Av Lis - 27 september 2010 20:21

ingen bra dag idag

bara så ni vet.


jag vet inte vad jag ska skriva. känner bara att jag måste skriva. så here we go. Jag känner inte igen mig längre när jag tittar mig i spegeln. Det jag ser är en tjock blondin. Jag är väl inte en tjock blondin? Eller, ä det det jag är? Det känns som jag kan göra allt. Det går åt helvete ändå. Det känns som de vänner jag verkligen brytt mig om, offrat saker för bryr sig inte. Så länge hon mår bra så skiter hon i mig - men så fort något är jobbigt DÅ passar det att komma till mig. Speiellt om det handlar om hennes pojkvän. Ja, ni förstår?


Klart ni gör. Ni förstår. Ni förstår alltid. Även när världen rasar. Ni förstår mig. Det är sjukt. Att ni förstår - men mina vänner fattar ingenting. Tack för alla kommentarer, tack för allt. Jag vill bara att ni ska veta att jag uppskattar er, och att ni gör mig så himla glad. Så ni som läser min blogg, hemligt, med en egen blogg. Hör av er :)  Jag älskar att läsa bloggar.


(Förresten, jag fick en kommentar om hur lång jag är. Jag svarade i bloggen -kom den fram? min dator bråkar..- men jag kan ju passa på att skriva det här med. Jag är 162-163, lite osäker. Så kort och tjock. Fet. Nästan överviktigt. Call it whatever you want.) 

Av Lis - 27 september 2010 07:37

Godmorgon!

Lyssnar på NRJ, håller på att förbereda mig inför arbetsdagen och har precis ätit frukost. Har insett att den frukosten är riktigt bra (samma som jag åt igår) - jag håller mig mätt och det är runt 150 kcal. Visst, 150 kanske inte är direkt lite men ja, jag håller mig mätt länge. Hursomhaver. Ställde mig på vågen imorse. Förväntade mig 63.* typ. Men nej.


Morgonvikt: 62.7 (+0.5)

 

Visst, det är ett halvt kilo upp. Men så mycket som jag åt igår. Men ja, ska börja med att ta en promenad varje dag när jag kommer hem från jobbet har jag tänkt. Och sen kanske efter det träffa någon vän och ta en promenad. Vore inte helt fel. Mamma kanske är på att gå på en promenad när jag kommer hem också. På fredag ska jag väga 61.*, bara så ni vet.

Av Lis - 26 september 2010 21:32

det är ingen tvekan om att jag gått upp i vikt idag

men när jag ställde mig på vågen så stod det 63.2

vilket ändå är mindre än gårdagens morgonvikt


Jakten på lycka går på tv nu

och det är den vägen jag ska vandra

nu börjar min jakt på lycka.


imorgon startar jag på riktigt

och nu ska jag ner i vikt.

Av Lis - 26 september 2010 17:24

jag tror att jag har något fel i huvudet

folk svälter sig för att skada sig själva

själv vaknade jag imorse och var skitglad över minuset på vågen

jag blev verkligen glad.


nu har jag tryckt i mig massa godis


och jag tror att det beror på att mitt undermedvetna vill inte att jag ska vara glad

därför förstör jag för mig själv.


hur ber man sig själv att dra åt helvete?

Av Lis - 26 september 2010 09:26

Jag blev nästan lite lycklig imorse när jag ställde mig på vågen. 62.2 kg visade den. Kan det stämma? Visst, det är säkert vattenvikt men det är ändå 1.1 kg minus. Så det firade jag med en promenad. Oavsett om vågen spelade mig ett spratt eller om det är vattenvikt så har jag gått en promenad på 40 minuter idag. Vilket jag tycker ändå är en bra början. Nu är jag peppad!


Snart: två thin crisp med bonjour, fyra gurkskivor, 1 actimel och 1 stort glas vatten.

Av Lis - 25 september 2010 20:21

Oj vad dagarna går fort! Jag har inte uppdaterat sen i torsdags? Konstigt. Känns som jag skrev igår.


Morgonvikt: 63.3


hm, vad har jag ätit idag? ehm. 2 thin crisp's med creme bonjour vitlök. 1 liten bulle, 1 kaka, 1 kopp varm choklad och 1 cappuccino (+ lite socker). vindruvor. lite choklad. 2 thin crisp's med creme bonjour vitlök. lite cola. 1 actimel.


 det var typ så. alltså det är mycket egentligen. men det är ingen riktig mat. och mindre än vad jag brukar äta. thin crispen är skitgoda, o mättande. så det är bra. vet inga kalorier alls. men ja, sånt är livet. jag börjar bli hungrig, men jag får vänta tills imorgon helt enkelt :)


det va en liten update. nu ska jag fortsätta tråka.

(ikväll får min kompis träffa E på en fest. det är jobbigt. kan inte sluta tänka på varför han sa något han inte menade, varför? VARFÖR?)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25 26
27
28
29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards