...

Alla inlägg under maj 2010

Av Lis - 28 maj 2010 06:45

En vecka kvar till min student. 7 dagar. Bara. Herregud. Vad ska man säga? Just nu är jag så upp- och ner när det gäller det här. Alltså, hur ska jag klara mig utan skolan? Haha. Alltså, okej.. Kanske. Men jag ju en vän i skolan som jag kommer sakna ofantligt. Hon ska flytta också. För att plugga vidare. Det suger. Jag saknar henne redan.


Men men, det va lite morgontankar. Nu till vikten. 61.1 kg vägde jag nyss. Det är ju bra kan man tänka. Har ätit en avokado till frukost. Och jag VET att det är typ tusen kalorier i en avokado. Men, det kankse håller mig mätt länge. Ska åka och shoppa efter skolan är det sagt, så jag antar att jag kan se det som att då bränner jag lite. :)

Av Lis - 27 maj 2010 21:05

Förlåt för att jag inte uppdaterde fast jag sa det, men jag antar att det inte spelade så stor roll :)


Hursomhelst så leker livet. Om 8 dagar tar jag studenten, det helt sjukt! Och jag kanske har ett jobb på G, men det berättar jag mer om när jag vet mer. Så att säga. Vikten suger, och jag äter hela tiden. Fet på studenten, japp. Usch. Va ute o gick 20 minuter, men det spelar ingen roll egnetligen med tanke på hur jag äter.


Jag har insett lite att jag aldrig kommer bli smal, MEN jag är så glad för er som lyckas! Ni är så himla duktiga, och jag hoppas ni känner er så duktiga som ni är.


Nu ska jag se på Eurovision, haha. Hej jag är 19 år och har inget liv. Yepp.

Av Lis - 25 maj 2010 06:56

Jag har försovit mig, måste skynda. Skriver mer ikväll!

Morgonvikt: 61.3kg

Av Lis - 24 maj 2010 09:26

GODMORGON!

Morgonvikten stod på 61.3 (jaja, bajs på pluset..) men idag är jag ledig så då ska jag försöka köra på ordentligt. Jag har elva dagar på mig att gå ner minst 1.5 kg. Alltså, jag hoppas jag kan göra det iallafall. Då ligger jag iallafall på 59 och ett av mina delmål är att ligga på 5* innan studenten. Så nu kör vi på riktigt! KOM IGEN LIS!

Av Lis - 23 maj 2010 21:52

Alltså SOM det har regnat idag! Det var helt sjukt ett tag, man kunde inte se framför sig. Jag vet inte om det varit så i hela landet eller om det bara va i Stockholmstrakten, men det var helt galet vill jag lova.


Hursomhaver. Studenten närmar sig med stormsteg, jag har fixat allt istortsett. Förutom färgat håret och blivit brunare. Jag har funderat ganska mycket på vad som krävs för att jag ska känna mig tillräcklig. För det känns som något fattas. En liten del av mig är borta, och jag vet inte vart. Jag har sagt att jag inte vet vem jag är eller vad jag vill, och så är det. Vad vill jag? Vem är jag? Vad händer sen? Vem blir jag? Hur blir jag det?


Jag hade önskat att mycket som hänt hade varit annorlunda, och i många stunder önskar jag att jag inte träffat E. För nu vet jag hur en underbar kille beter sig, och jag undrar om jag inte kanske mått bättre om jag bara vetat om Mr X. Men jag är så jävla tacksam för det jag fick med honom, och jag önskar jag fick mer. <3

Av Lis - 22 maj 2010 10:50

Godmorgon :)

13 dagar till studenten och jag måste fixa så mycket innan dess. Skor, färga håret, engelskuppsats, redovisningar och ja, mer. Minns inte ens allt just nu. Men det fixar sig säkert.


Morgonvikt: 60.8 

  

Av Lis - 19 maj 2010 20:25

Jag vägde 61.7 kg imorse. Det suger. Men jag får skylla mig själv. Tur att det inte är med iallafall. Men, ja. Det är klart man blir lite ledsen. Men som sagt - självförvållat.


Studenten om 16 dagar. HELT GALET. Och jag är fet. Borde jag skärpa mig? JA! Orkar jag? Jag vet inte.

Av Lis - 18 maj 2010 21:25

Jag har en dröm. Jag har en dröm om att hjälpa människor. Människor som mår dåligt, jag vill hjälpa människor till ett bättre liv. Jag tror att det var därför jag ville bli psykolog, eller kurator.


Och jag tror att jag har insett varför.


Jag vill veta varför jag mår som jag mår. Och vad man ska kunna göra för att hjälpa mig? Vad hade jag kunnat få för hjälp om jag hade sökt hjälp? Hade jag velat ha hjälp? Hade någon kunnat hjälpa mig?


Jag vill ha hjälp att förstå mig själv. Vad behöver jag bearbeta för att må bra? Vad är det som gör att jag hatar mig själv så otroligt mycket? Varför går allt i mitt liv åt helvete? Ja, i guess thats why. Jag har ju gett upp drömmen egentligen. Men jag vill fortfarande hjälpa människor.


Förresten insåg jag att det är typ tre månader sen jag var hos E. TRE FUCKING MÅNADER. Förstår ni? Galet. Ändå tycker jag om honom. Ändå drömmer jag om honom. Jag älskar hans sms, de får mig att le. Jag mår BÄTTRE när jag pratar med honom. Så även om det aldrig blir något, så mår jag bättre av att prata med honom. Så det fortsätter jag med.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5 6
7
8 9
10 11 12 13
14
15
16
17 18 19
20
21
22 23
24 25
26
27 28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards