...

Alla inlägg under oktober 2014

Av Lis - 8 oktober 2014 21:26

Den första oktober började jag återigen kampen mot min kropp

Satt och kollade lite om hur jag såg ut 2008, när jag började blogga.


Då jag mådde som sämst, och vägde 56 kg - vilket jag tyckte var mycket Jag hade ett midjemått på 70 cm och var missnöjd. Det är helt sjukt när jag sitter och tänker på det. Okej att jag alltid varit pluffsig och lite småfet, men jag borde varit nöjd. Tränat, ätit bra. Inte gjort som jag höll på. Svälte mig, hetsåt. Shit, de tiderna vill jag inte tillbaka till. När jag gick upp 1,5 tidigare än nödvändigt för att jag skulle få ångest om jag inte hann göra alla mina träningsgrejer. För att sedan sitta och stirra i min skål med flingor med mjölk för att förbereda mig på att inte äta på 10-12 timmar. Och sen hetsåt jag. Massor. Mådde dåligt. Fick ångest. Mådde ännu sämre. Gick UPP i vikt fast jag kämpade så otroligt mycket för att gå ner i vikt. 2008 var jag 17 år. 


Idag är jag 23 år, snart 24 år. Idag har jag ett annat tänk. Jag vill inte svälta. Jag vill inte ha massa ångest igen. Inte mer än jag redan kämpar med, vill säga. Jag försöker träna 3-4 gånger i veckan på gym samt har tagit bort många olika kolhydrater från mitt liv. Och nu handlar det inte om att jag har en röst i huvudet som säger att jag inte duger om jag inte är smal, utan jag vill bara bli lite mindre än vad jag är nu. Jag började 1 oktober och då var mina mått såhär:


Vikt: 63,8kg

BMI: 24,0 


Midja: 82 cm

Lovehandels: 92 cm

Rumpa: 98 cm
Under bröstet: 76 cm
Höger arm: 31 cm

Vänster arm: 30 cm


Glömde mäta låren, men det blir vid nästa tillfälle. Förhoppningsvis är jag mindre nästa gång jag skriver om det. Det kändes lättare att föra anteckningar här än hålla koll på ett anteckningsblock. Så jag menar inte att hetsa någon, så det inte är någon som tolkar det så. Ta hand om mig kropp, bry sig om mig själv. 


Forever alone, men med en fin kropp åtminstone.


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards