...

Alla inlägg under februari 2011

Av Lis - 28 februari 2011 06:50

morgonvikt: 62.1

Av Lis - 24 februari 2011 21:41

en liten del av mig applåderar

en liten del av mig är nöjd

nöjd över att jag skippade en måltid

 

mindre nöjd att jag istället åt en "brejk" chokladbit

drack cocacola zero..

 

nöjd för att jag nu börjar känna den hungrande känslan igen

ändå rädd. rädd för att falla tillbaka så långt ner.

men att skippa en måltid gör ingenting - det gör inte att jag faller. ellerhur?

jag måste testa mig lite. känna att jag lever. det är ingen fara ju.

 

nu är den nöjda sidan större än den rädda

och det är hemskt..

 

Av Lis - 24 februari 2011 07:25

Jag skulle typ behöva en PT (=personlig tränare.... eh, men det visste ni väl redan?). Någon som lägger upp ett träningsschema, någon som säger åt mig "Tjockis, NU tränar vi. Sova kan vi göra sen". Jag behöver någon som tar kontroll, någon som tvingar mig tills jag hittat motivationen. Jag behöver någon som säger att det finns ingenting som kan stoppa mig.


För VILL man, så kan man.

 

Och hjärnan min vet det, men jag kommer alltid på småsaker som kommer ivägen. Jag har alltid någonting annat som är viktigare. Som inte alls är viktigare. Jag har allt jag behöver. Jag har simkort, jag har wii, jag har pilatesvideos. Men gör jag någonting? Nä. Jag orkar bara inte. Jag vill så gärna, men har inte motivationen. Vad strävar jag efter? Bättre fysisk hälsa (dvs bli smal och tight) och därmed bättre psykisk hälsa? Ja. Kommer jag lyckas? Nä.


Där är felet. Jag tror inte jag kommer lyckas.


Så.. snälla någon.. Någon som kan säga åt mig att jag KAN, inte genom att äta lite och svälta mig osv utan genom att bara ta en powerwalk. Snälla..

Av Lis - 23 februari 2011 18:55

  

Inga mobiltips? Nähä. Då får jag söka information på annat vis.


Nyduschad och ska snart börja med att måla alla 20 naglar och se på "halv åtta hos mig" och möjligtvis Big Brother om jag håller mig vaken. Annars ser jag det imorgonbitti vid frukosttid. Jag hade stegräknare på mig idag och insåg att en vanlig dag, utan motionspromenader och sånt, så går jag runt 12000steg. Great, visst? Tänk sen när det inte är 20 minus (som det faktiskt va imorse) så man kan gå ut och röra på sig. Och alltså, jag bor några mil utanför stockholm och vi har 20 minus. Jag dör lite varje dag (mer än i vanliga fall alltså)

Av Lis - 22 februari 2011 18:14

Jag behöver en ny mobil.

Och det är nu!


Vilken skulle ni rekomendera?

(helst inte allt för dyr och NEJ, ingen iphone. måste köpa med kontatkort eftersom jag fortfarande är låst till mitt abonnemang)

Av Lis - 20 februari 2011 19:22

Imorse när jag vaknade va jag glad. Glad över att vara pigg och för att jag vaknade tidigt. Åt frukost med mamma som också var på bra humör, såg lite på tv och la mig i sängen igen. Men ju mer minuterna tickade på ju sämre började mitt humör bli.


Nu önskade jag att jag inte vaknade imorse. Eller att jag inte vaknar imorgon. Tänkte gå till centrum för att köpa lite choklad för att lura mitt psyke en stund, frågade om mamma ville med och till svar fick jag "vad ska du med det, tjockis". La mig i sängen igen. Och här ligger jag fortfarande. Orkar inte ta mig upp.


Så här tänker jag fortsätta ligga tills livet känns bättre. Solsidan och Big Brother ikväll. Kanske bra.

Av Lis - 20 februari 2011 10:52

  

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7 8 9
10
11
12 13
14
15
16
17
18 19 20
21
22 23 24 25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards