...

Direktlänk till inlägg 24 juli 2013

Hatar att jag älskar dig

Av Lis - 24 juli 2013 22:15

Fina LP, jag blir så glad när jag får en kommentar av dig. Tänk att du fortfarande, efter x antal år, kommer in här och skriver så fint till mig. Blir alltid lika glad, varm i hjärtat. Känns så skönt att ha någon som vet exakt vad jag känner och tycker, men ändå finns kvar. Även om det inte är hela tiden, så är det ändå såna där kommentarer som gör att jag vet att det finns goda fina människor i vår värld. Att alla inte är störa i huvudet. Tack. Du är så himla fin, hoppas du mår bra gumman. Önskar verkligen dig ALL lycka i livet <3


En månad som singel nu. En månad och fyra dagar. Sjukt hur livet kan förändras sådär fort. Imorgon skulle vi egentligen firat 10 månader tillsammans. Om en vecka har vi känt varandra ett år. Är det inte sjukt? Allt har gått så fort. I vissa stunder mår jag bra, andra mår jag dåligt. Jag tänker mycket och jag känner mig ensam i allas sällskap förutom A's. För han ser mig. Oavsett vad han säger. Nu är han iväg på semster med sin familj i deras hus utomlands. Ändå smsar han mig hela tiden, och ringer. Han har ett par kompisar som också har hus där så de är ute och festar rätt mycket. Igår natt skröt han om att han och en annan kille är grymma på att haffa men att tjejerna dissar dem när de vill ligga. Sjuk som jag är bryr jag mig inte så mycket om det. Jag säger typ okej. För det är så jag känner. Ligg hur mycket du vill och det rör mig inte i ryggen, det som gör ont är när han blir kär. Det kommer kännas. Men det var inte det jag skulle skriva. 


(Vi pratade om att han skulle ut och haffa och att det var så vi träffades. Fulla på krogen, för där haffar han bäst och att han aldrig haft så kul med ett haff som han hade med mig den kvällen vi träffades. Konstigt samtalsämne, men vi är inte normala)

Jag: Ja, jag är inte förvånad. Jag är ju one of a kind, och ändå alltid friendzonad :D haha

A: Alltid? Ge dig. Du har friendzonat också. Och vi gjorde slut pga min ångest, samt att jag inte vet vad jag vill, har inte friendzonat dig på ett dissande sätt.

Jag: Ehm, vi gjorde väl slut för att du inte vill vara med mig, för att du inte är kär i mig och för att du inte ser en framtid med mig. 
A: Aja whatever du mår bra den historian blir bra


URSÄKTA?!?!?!?!? Vadå den historian blir bra? Den historian är väl förfan inte bra?! MEN DET ÄR SÅ DET ÄR!? Eller? Jag fattar ingenting. Förut när vi pratade, under en stund där han hade ångest, och då lovade han mig att inte dumpa mig pga sin ångest utan för att han inte ville vara med mig. Han har berättat för mig att enda gången han ljugit för mig var under den stunden när jag frågade "ser du en framtid med mig?" och han svarade ja. Han har sagt att han inte är kär i mig längre. VARFÖR ÄNDRAR HAN SIN HISTORIA HELT PLÖTSLIGT?! Härom natten så höll han på att säga att han saknar mig, och drömmer om mig och önskar att jag vore där medan han på morgonen sa att han inte menade det på ett kärleksfullt sätt, utan mer på ett vänskapligt vis. JAG BLIR FUCKING GALEN! Och jag har sagt till honom att han inte får säga så, för att vi ska kunna vara vänner så får jag inte känna att det finns nå hopp, och ändå gör han sådär. Han sa förut också att det kanske var undermedvetet som han sabbar för mig för att jag inte ska kunna gå vidare innan honom.


Alltså, just nu.. Så hatar jag att jag älskar honom. För jag kan inte se ett liv utan honom även om det bara är som vän, men som han beter sig nu kommer vi inte kunna vara vänner heller. Det suger. För jag älskar verkligen den personen som han är, och det spelar ingen roll om han inte är i mitt liv eller inte - jag kommer älska honom minst lika mycket ändå. Ni som läst länge vet att jag varit rätt inne på både E och S utan att vi ens haft nån kontakt alls. Så fuck it. Så jävla trött. Blir så jävla ledsen av att han ska göra såhär.


Samtidigt som Mr X's ord ekar i huvudet "Jag vill inte vara med dig, för jag kan ju hitta någon bättre"


(Vi har förövrigt haft sex fyra gånger till. Fast under två dagar. Så ja, orkar inte ens bry mig. Sånt som händer)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lis - 14 juli 2016 21:06

Sist jag skrev så berättade jag att jag nyligen fått veta att en släkting var döende i en sjukdom. En person som alltid varit en stor del av mitt liv och min uppväxt. En perso som alltid stöttat mig.   På lördag är det en vecka sen hon gick bor...

Av Lis - 5 april 2016 21:02

Godkväll Update sen senast: Fyllt 25, flyttat hemifrån. Det var det.   Alltså jag visste ju att den här dagen skulle komma. När jag skulle inse att jag inte betyder någonting för A. Det är klart jag visste att dagen skulle komma. Men någonstans...

Av Lis - 16 januari 2016 21:16

Senaste gången jag skrev var den 13 maj 2015 Nu är det den 16 januari 2016   Jag trodde ingen läste det jag skrev, men ändå har jag fått två kommentarer om varför jag inte skriver. Svaret är egentligen simpelt. Jag har inte haft något att skr...

Av Lis - 13 maj 2015 13:16

Suttit i snart två timmar i soffan utan att ta tag i mitt livDet är ju knappast så att jag inte har någonting att göra nu Jag har bara ingen lust   Ingen motivation. Ingen inspiration.   Borde skriva klart diskussionsdelen i min c-uppsats, ...

Av Lis - 19 april 2015 18:02


  Jag är inte perfekt. Jag är egentligen rätt normal. tror jag. Jag har tidigare under min tid på den här bloggen ändrat väldigt mycket på min historia. Inte om det jag vart med om eller hur jag känt, utan snarare namn och släktrelationer oftast....

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards