...

Alla inlägg den 19 oktober 2008

Av Lis - 19 oktober 2008 10:52

Klockan är innan 11 och här kommer mitt 5 inlägg för idag:


När jag föddes var min pappa 32 år. Han var tillsammans med mamma sen x-antal år tillbaka. Mamma och han gifte sig aldrig, men jag fick bara hans efternamn. När de sedan separerade fick jag bo kvar hos mamma. Träffade nästan aldrig pappa. Mamma och jag flyttade. Pappa kom närmare. De blev tillsammans igen. De gjorde slut igen. On and off. Jag minns fortfarande dagen då mamma slängde ut pappa - sista gången. Orkar inte ta det nu. Jag vet inte om jag själv bearbetat det ordentligt. Och inte heller att varför. Jag fick träffa pappa var tredje helg då. Nu har jag inte varit hos honom på nästan ett år. Jag har däremot träffat honom, kortare stunder. Typ en dag eller så, men inte över en helg. Inte för att jag inte velat, utan för att det inte blivit av.


Min pappa är en sån som kan lova saker, men sedan blir det aldrig av. Som det här med övningskörning. Han lovade när jag blev 16 att han skulle hjälpa mig. Snart fyller jag 18 och jag har aldrig övningskört. Jag har inget tillstånd. Jag vet nästan ingenting. Pappa lovar att han ska göra det, fortfarande, men det blir inte av. Samma sak med resor. Eller pengar. Han vill så väl. Men han kan inte. Sen blir han ledsen för det. Och dricker istället. Pengarna som då kunde gått till allt det han lovat mig försvinner. Han får samhetskval och dricker mer. Där har ni min pappa i ett nötskal.

Av Lis - 19 oktober 2008 09:35

snabb fråga: vilken tid väger ni er?


jag väger mig alltid direkt när jag vaknat, efter toalettbesök. hur gör ni?

Av Lis - 19 oktober 2008 08:36

57.4 kg


Frukost: 4 knäcke med smör och banan. Vatten.

Lunch: -

Middag: makaroner (+ lite ketchup) och kebabkött. Vatten

Övrigt:

Av Lis - 19 oktober 2008 08:34

anna: jag önskar verkligen att jag kunde se mig själv som fin. som bra. som snäll. jag tror inte att du är en töntig tjockis, i really don't, jag tror bara att du vill att jag ska sluta. för min egen skull. och grejen är. att jag inte vill väga 40 kilo. jag vill väga 50. till en längd på 163. det är knappt underviktigt. min mamma gör det. hon är 2 cm kortare än mig så jag vet ungefär hur jag kommer att se ut då. eller så vill jag iallafall gå ner till 53, som jag gjorde innan sommaren. jag gick upp till 59 under sommaren och jag mår inte bra av att väga så mycket. jag känner mig bara fet då. så jag ska bara ner då. hålla mig där. jag har min gräns. jag vill absolut inte väga under. så ni behöver inte oroa er för det. :) men tack ändå för att du bryr dig. det är mer än vad mina vanliga vänner gör.

Av Lis - 19 oktober 2008 08:30

:'(

jag vill bara gråta. jag var så duktig. det gick så bra. allt blev förstört igår. kunde inte sluta. mina händer bara greppade skedar, gafflar, knivar, glas, förpackningar. jag bara åt och åt. och nu får jag stå mitt kast - 57.4kg innan nästa söndag ska jag väga 56, eller mindre.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards