...

Alla inlägg den 19 juni 2011

Av Lis - 19 juni 2011 21:35

Jag hatar min psoriasis. Alltså hatar. Den gör att jag inte kan ha vilka kläder jag vill för då känner jag mig äcklig. Den gör att jag har långärmade tröjor även fast det är varmt vilket gör att den blir värre.


Men jag är glad att jag tog tag i det. Jag körde en solbehandling i två månader. Uppehåll tre veckor - det kom tillbaka mer än förr. Körde två månader solbehandling. Nu har de stängt för sommaren (hur kan ett sånt ställe stänga för sommaren? Tror de att ens psoriasis blir bättre av att inte få behandlas?) så nu kör jag bara krämer. Äckliga feta krämer. Men jag slarvar. Och jag är så arg på mig själv för att jag slarvar. För slarvar man inte så blir det ju bättre fortare. Det vet jag.


Men.. Jag måste ändå visa skillnaden från oktober till juni.

    





Av Lis - 19 juni 2011 12:01

ett inlägg som kommer bli en mil långt. Måste berätta allt.

Jag har äntligen en ny dator. Det har varit rätt jobbigt att inte ha internet, att inte kunna skriva när jag mått som sämst. När jag bara velat lägga mig ner och sova tills livet känns bättre. Men i stora drag har jag mått rätt bra måste jag erkänna. Det känns konstigt. Fast har jag mått bra? Egentligen skulle jag säga att jag mått mindre dåligt. Allt har inte varit så tungt som vanligt. Har haft många bra dagar.


Just i denna sekund känns allt inte så bra. Jag vet inte varför. Känner mig som en svikare. Känner mig som jävla slampa. Och slampa är det sista jag skulle vilja kalla mig för. Det har jag sagt förut. Det tycker jag fortfarande. Jag är 20 år och har nu legat med 5 personer. Förlorade oskulden som 16åring (nästan 17 actually).


Men.. Nu till "problemet"


Ni känner till S mer än jag berättat för någon annan. Och ja, klart jag tycker om honom. Han är en av de få mest fantastiska killarna jag träffat. Även fast det aldrig skulle funka mellan oss. Varför? Jag vet inte. Jag tror bara inte det. Jag tror inte han vill det. Eller jag VET att han inte vill det. Men ändå. Ni vet att man brukar säga att hoppet är det sista som lämnar en? Ja. Så äre. Han må flirta med många andra, men det är ändå med mig han går hem många kvällar. Så när jag säger att jag tycker om honom så handlar det inte om att jag är kär. Visst skulle jag kunna bli om jag hade tillåtit mig att bli det. Men det känns som waste of time när han sagt till vår gemensamma vän att han inte är intresserad än något annat än sex. Och fine, jag kan nöja mig med det. För ni ska veta att denna man är en av Guds gåvor till kvinnan. Alltså åh, ja. Ni förstår nog. Höhö.


Han åkte utomlands i två veckor nu i fredagsnatt. Smsade och sa hejdå och att jag hoppas han inte glömmer mig under tiden han är borta (ni som läst länge vet att min förra "flirt" åkte utomlands i en vecka och kom hem och hörde inte av sig efter det. Det va det.) Och fick svaret "Tack! Klart jag minns dig då! :o kommer aldrig glömma dig"


Och det roliga är att han kommer hem natten innan jag åker iväg i två veckor. Vilket innebär att vi inte kan träffas på 4 veckor. Så när jag sa det svarade han "blev lite ledsen nu :o det är tråkigt ju"


Så ja, han tycker inte att jag är helt dum i huvudet iallafall. SKITSAMMA! (behövde bara skriva det så att jag kommer ihåg det ifall jag råkar radera smsen)

 

Kommer ni ihåg Halloween och killen från i somras som sov här i två nätter utan att ens ta på mig? Som är Mr X's bästa vän? Om inte annat så flirtade vi under halloween och Mr X lacka satan och hotade att säga upp vänskapen med honom om han rörde mig eftersom jag va hans ex. Sen fick jag massa skit eftersom man inte rör sitt ex kompisar (??)


Vi va på samma fest i fredags. Hälsade och så som man gör när man träffas. Snygg som fan va han också. Nyklippt och solbränd. Snackade med Mr X om halloween och han sa att han inte skulle bry sig om någon hände nu. Det som hände då va en snefylla. Nu är det inte samma sak. Den andra killen, M, snackade med mig. Bad om ursäkt för att han valde Mr X på halloween. Sa att jag förstod, skulle också välja min vän före ett ragg. Han snackade på. Vi hånglade. Mr X såg oss. Sa inget. M följde med hem. Vi hade sex. (AJ. Han va.. stor.. Så att säga) Han åkte hem.


Nu känner jag mig som värsta slampan som egentligen inte ville ligga med någon annan än S och nu låg jag med M. Hör ni? Det är sjukt. Det va inte ens värt det. Tänkte på S. Saknade fan S. S går inte att jämföra. Men jag ska inte ha dåligt samvete för S. För S har garanterat gjort "samma sak" mot mig. Eller mot mig. Vi har ingen ensamrätt. Det kändes rätt då. Nu känns det smutsigt. Måste könssjukdomstesta mig. Borde jag göra ändå. Vet inte vad S har legat med tidigare.


Det va väl det.. Aajuste. 59.0 imorse. Det går åt rätt håll iallafall.

Nu ska jag iväg på bio. Vi hörs!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27 28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards