...

Alla inlägg den 3 september 2011

Av Lis - 3 september 2011 11:05

 Efter en ganska kort och tråkig utekväll. Efter en french hotdog och en cola. Lite berusad av vinet jag tidigare drack. Efter en lång promenad hem. Äntligen i sängen. Försöker få upp kroppstemperaturen. För det är inte längre varmt ute. Som det var för ett tag sen. Så mitt val att bara ta en kavaj över ett tunnt linne kanske inte var det smartaste eftersom vi gick hem.


Ligger i sängen. Det räcker inte med ett täcke utan snor även mammas som ändå inte är hemma. Vem bryr sig? Hon behöver aldrig veta något. Måste ändå upp innan hon kommer hem. MTV spelar Lady Gaga och Beyonce's  "Telephone". Värmen från alkoholen börjar blanda sig med den värmen som blivit under täcket. Däckar. Klockan är inte mer än 2.30 men jag ligger ändå till sängs och ska sova. Klar för den här fredagen. Har knappt varit full. Var nere på lokalkrogen ett tag, men det var inte så kul. Träffade inte något roligt folk och de jag var med var rätt trista. Drack en vodkaredbull och drog hem. Eller ja, efter en french hotdog.


Vaknar av att min ringsignal går igång. Fattar ingenting. Mumlar fram något slags av hej. Ganska sömntucknad. Såg inte vem det var som ringde. Hör en mans röst. Känner igen. Kan inte koppla. Hör: "Jag förväntade mig att se dig på 'lokalkrogen', varför var du inte där?"


Förstår fortfarande ingenting. Råkar lägga på. Ringer igen. Då ser jag. Det är S. Det är för fan S som ringer och väcker mig halv fem på morgonen. Vi pratade. Vi pratade jobb, och sport, och utekvällar och diverse annat medan han travade på hemåt. Han som bara brukar behöva gå en kvart tog en halvtimme enligt honom.. Vi pratade på. Han la sig i sängen. Pratade lite till. Efter 50 minuter somnar han. Hör hur han sover. Andas.


Till slut var jag tvungen att lägga på. Trots allt han som ringde, vet inte hur mycket det kostar. Skrev ett sms att han skulle sova gott. Sen var det inte mer med det. Såg en bild på honom idag också, från igår, Aouch va snygg han va.


Men jag antar fortfarande att det är över. Och varenda partikel saknar honom just nu. Skulle göra allt för en natt till. Jag vet inte ens varför, för det skulle inte vara samma som sist. Våran sista natt var bäst (Om ni missat.. HÄR!) Men ändå. Trots att jag vet om honom och 93an. Fan. Jag önskar han valt mig. Fan vad han egentligen missar. Men jag är inte kär - kunde däremot ha blivit. Head over heels. Bara för han.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21 22
23
24 25
26
27
28
29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards