...

Alla inlägg under februari 2009

Av Lis - 12 februari 2009 06:38

efter jag skaffade ppiller för några månader sen har det bara gått uppåt. sen ner lite. sen uppåt. sen ner lite. och sen bara rakt upp med vikten. det suger så hårt. att jag inte kan skärpa mig. jag börjar tro att det här är ett straff mot mig själv. att jag omedvetet vill göra mig själv illa så jag äter, kliver upp på vågen och mår dåligt. :(


morgonvikt: 62.8

Av Lis - 11 februari 2009 06:42

jag drömde en konstig dröm inatt. bl.a att jag och min kompis pojkvän var tillsammans. jag hetsåt och spydde. jag sprang från ett "monster" som hade gömt sig i mitt badrum i mörkret osv.


vaknade upp helt kallsvettig. 03.50 exakt. jag kunde inte somna om. fem minuter efter började "sista chansen - 500-kiloskliniken". äckligt. feta feta människor. och ändå kände jag igen mig i dem. jag gör samma sak som de gör. fast jag väger några hundra kilo mindre. men de slutade inte äta förrän de kände mättnadskänslan och det kan inte jag heller. det är tragiskt. jag borde skärpa mig.


morgonen har gått uselt. :(

Av Lis - 11 februari 2009 06:07

61,8

:(

i suck

Av Lis - 10 februari 2009 06:02

Morgonvikt: 61.5


Frukost: vaniljyougurt, 1 nypa havregryn och kanel.

30 situps. 15 minuters promenad

½ äpple

Lunch: potatisgratäng. kassler. sallad. vatten.

Middag: kycklinggryta med couscous.


Övrigt: vaniljyougurt med banan, keso, kanel. riskakor med smör.


tre ord:

ingen mättnadskänsla alls. äter bara. massor.

Av Lis - 9 februari 2009 07:18

Morgonvikt: 62.1


40 minuters promenad

Frukost: vaniljyougurt, 1 nypa havregryn och kanel.

Lunch: -

Middag: kyckling. sås. ris. lite kött. lite bea-sås. några makaroner. 2 mackor med smör och skinkost.


åh, den här dagen sög verkligen :(

Av Lis - 8 februari 2009 19:18

mamma i telefonsamtal med morfar nyss:

"lis ska väl ställa sig i bodstadskö snart men hon kommer väl aldrig flytta hemifrån, jag kommer säkert hinna göra det före henne *skratt*, städar haha, nej. det gör hon aldrig. eller hon diskade igår men det är väl det enda hon har gjort på flera veckor. det enda hon gör är nästan att äta, haha. hon börjar bli lite knubbigare nu *skratt*


tack så jävla mycket.

det är så smärtsamt att höra.

även fast det är sant.


:( ta mig härifrån.

Av Lis - 8 februari 2009 18:16

Dåliga ursäkter från min sida. Vad håller jag på med? Skärpning Lis.


SÅ KOMMER DU I GÅNG – 10 RÅD FRÅN EXPERTEN

1. För att gå ned i vikt gäller det att förbruka fler kalorier genom motion och rörelse än du äter och dricker. Rör på dig så mycket du kan och ta några planerade promenader i veckan. Ju mer du rör dig – jämfört med i dag – desto snabbare tappar du kilon.

2. För snabbare resultat
bör du äta sundare och hålla igen på kalorierna. Välj fiberrik mat som mättar  och ät mycket grönsaker, bönor och groddar för viktiga vitaminer och mineraler – gärna i så rå form som möjligt.

3. Satsa på bra skor som ger foten stöd och dämpning.

4. Kom ihåg att alla steg räknas!

Och att varje steg förbrukar kalorier. Bli en stegjägare, sök rörelse så fort du kan. Gå runt när du pratar i telefonen, rör dig under tv:s reklampauser, välj en toalett längre bort på jobbet och gå
ett extra varv runt kvarteret innan du sätter dig i bilen.

5. Motionera med en kompis.
När någon väntar på dig blir soffan mindre lockande. Och motionen roligare. Välj en kompis som VILL motionera, så ni peppar varandra att komma i gång. Det är en fördel om ni har ungefär samma kondition.

6. Välj MBT-skor,
som har en rundad och mjuk sula. De ökar förbränningen ytterligare genom att utmana balans och stabilitet i varje steg. Dessutom höjer du förbränningen även när du står stilla.

7. En steg-räknare
kan höja motivationen och det blir enkelt att sätta tydliga mål. Du
som promenerar regelbundet kan även prova en pulsklocka
för att få mätbara resultat.

8. Bra musik kan

ge extra kraft i benen. Fast vissa gillar mer att gå i egna tankar
och filosofera. Eller lyssna till naturens ljud.

9. Våga öka tempot
så att andningen ökar och hjärtat pumpar. Det ger bra träningseffekt vilket höjer förbränningen även när du vilar. Välj snabba tempopromenader eller omväxlande intervallpass för detta.

10. Växla tempopassen med längre

och lugnare långpromenader. Under långpromenaden använder kroppen mest fett, samtidigt som du gör av med många sköna kalorier.


källa

Av Lis - 8 februari 2009 16:46

låt mig va

lämna mig ifred

fattar du ingneting?

jag vill inte ha dig, du är inte han.

varför inser du inte?


"vill du träffas ikväll?"

"nej, inte ikväll."

VARJE DAG. Hur kan man inte förstå?


jag orkar inte med någon.

jag vill ha mina vänner. inte någon efterhängsen kille.

speciellt inte som jag aldrig har träffat.

försvinn. snälla rara R. jag vill inte ha dig på det sättet.


(morgonvikten stod på 62,3. inte konstigt med mitt intag. menshelvete, dålig ursäkt, men det är den jag har :()

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18
19
20 21 22
23 24 25
26
27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards