...

Alla inlägg den 1 mars 2011

Av Lis - 1 mars 2011 20:28

Hmpf.

Vad ska man säga om dagen? Matmässigt? Mja, bättre än tidigare dagar. 2 rostade med smör och skinka, en kopp te, en apelsin, 5 köttbullar, 1 "slev"pasta, paprika, lite youghurt med björnbärsmak, en mandarin, 1 omelett med ost och skinka, fruktsallad (1 apelsin, 1 päron, 1 banan)


Alltså det är egentligen sjukt mycket för att vilja gå ner i vikt. Men inge godis, inga chips, inte överdrivet med smörgåsar, inte någonting överdrivet. Som det varit tidigare när jag tryckt i mig mat jag inte vart sugen på - bara för att. Idag blev det däremot frukost. Frukost, frukt, lunch, mellanmål, frukt, middag, frukt. Frukt innehåller mycket kalorier och  blablabla men det känns bättre. Sen kan jag börja ta bort frukten.


En sak i taget.


Sen har jag även tagit en promenad i 1 timme. Bra gjort Lis! Men räknar inte med att jag har gått ner i vikt imorgon, snarare tvärtom. Men man kan ju hoppas. Nu är det dags att sova, börjar halv åtta imorgon. Godnatt!

Av Lis - 1 mars 2011 07:12

morgonvikt: 62.5


jag har ju lovat mig själv att inte väga så mycket igen. och ändå gör jag det. besvikelsen är fan stor. på mig själv. alltså, sextiotvå och ett halvt fucking kilo. det här håller inte. nu ska det bli annorlunda. nu får vädret vara hur som helst, jag ska promenera. sen har jag ju precis fått en stegräknare så jag måste gå MINST 10 000 steg per dag, helst mer. Minst. hur mycket behöver man gå för att gå ner i vikt? antagligen mer än man äter. och maten vet jag inte hur jag ska göra med. det är så svårt på jobbet. men har inget val än försöka. jag mår inte bra av det här.


sen stör jag mig på att jag bara fokuserar på att förra året på sportlovet var jag hos E. fucking jävla E. och nu har vi ingen kontakt, hur kunde det bli så? hur kunde det vända från en sån underbar vecka till ingenting? för ett år sen hade E precis åkt till jobbet, kysst mig hejdå, och jag fortsatte sova. vaknade upp vid nio, duschade, åt ingenting på hela dagen. åt när E kom hem med honom, sen mys hela kvällen. Första gången vi hade sex.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12 13
14
15
16 17 18 19 20
21 22 23
24
25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards