...

Alla inlägg den 14 april 2011

Av Lis - 14 april 2011 20:42

mitt krossade liv

den muren som byggts upp

som rasat lika många gånger

försöker att aldrig falla

 

för jag är inte svag

faller jag tar jag mig upp igen

 

det är ingen mening att ligga på botten

man brukar säga att vara stark innebär inte att man aldrig faller

det handlar om att falla och ta sig upp igen

 

jag har fallit så många gånger

med tanken att jag aldrig tar mig upp igen

men jag har alltid lyckats pussla ihop det

få livet att fungera någorlunda.

 

trots att jag mår dåligt så är det ingen som riktigt lägger märke till det

det är som en liten spricka i fasaden. som ingen riktigt märker.

men som ändå finns där hela tiden om man tittar noga

 

nu känns det som den där sprickan bara blir större och större

sprickan blir bara tydligare och tydligare.

 

men jag är ju vuxen och får fan hantera det här. bara bita ihop..

 

 

tack så jävla mycket.

tack för att  ni satte mig till livet

för att sen kasta skit på varandra genom mig

tack för det, ni som ska vara förebilder

Av Lis - 14 april 2011 07:07

61.4 idag

Fortfarande


Är ändå nöjd att det inte är mer. Om man ändå tänker på hur jag ätit. Idag ska jag verkligen försöka att inte äta så mycket. FÖRSÖKA. Det är soppa och pannkaka på jobbet, och hemma vet jag inte. Till frukost blir det en kopp te med honung. Mår illa. Orkar inte äta. Sen cykel till jobbet.


Kan bli en bra dag. Kan bli.


--

Aaajuste.. Igår fick jag ett sms av S. Frågade om jag skulle till en viss krog på fredag. Sa att det inte va omöjligt eftersom jag brukar sluta där. Han svarade att han inte hade någon att gå med. Trots att han känner typ ALLA där. Tjejen han raggat på är kommer vara där (100%) Hon är ju singel nu också. Hon och barndomskompisen behöver "tänka på sig själva ett tag".. Bullshit. Så även om han skulle gå dit med mig - så skulle han inte va DÄR med mig. Förstår ni hur jag menar? Han skulle dissa mig i dörren ungefär, o sen dra till nästa..


Aja.. Lär bli spännande att se hur man reagerar på honom med en annan. Jag har ju inga känslor för honom, men jag bryr mig. Han sa förresten igår att hans kompisar kallade honom "självupptagen". HAH! Undrar om han tog lärdom av det? För det stämmer ju. Tyvärr. Hur gullig han än kan vara så är han rätt.. självupptagen och självgod.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards