...

Alla inlägg under december 2009

Av Lis - 11 december 2009 10:18

Carro: tack för tipset :)

 

Godmorgon gullungar :)

Morgonvikten stod på 63.2 (-0.7) sen igår. Visst, vattenvikt är det säkert. Men jag kände mig mer motiverad. Tog en promenad på 30 minuter. Det är alltid en bra start på dagen. Nu sitter jag o fryser (vilket jag har hört ska vara bra eftersom kroppen förbränner kcal av sig själv då för att få upp värmen, eller något sånt) och funderar på om jag ska äta frukost. Är egentligen inte hungrig, men jag är rädd för hets senare. För är det något jag lärt mig så är det att blir jag hungrig så är det lätt att jag hetsar.


Får ta något senare. Orkar inte röra mig nu, haha. Jag har träningsvärk i magen också. Satan vad jobbigt det är att t.ex resa sig upp. Men det är bra. Det visar iallafall att kroppen reagera på att jag tränade lite igår. :)

Av Lis - 10 december 2009 22:10

Jag tittar på generation fett nu. Det är rätt kul, jag förstår inte. Tänk om man kunde vara lycklig och ändå vara stor. Men varför skulle man vilja det? Man vill ju vara snygg. Smal. Få killarna att vända på sig när man går förbi.


Imorse vägde jag 63.9 och nu nyss när jag vägde mig vägde jag 63.5, det är ju iallafall lite positivt. Och det har gått rätt bra idag. Det kan gå bättre, men inte helt dåligt. Det sämsta va att jag åt massa mandelmassa. Jätte mycket socker. Men jag kunde inte låta bli.


Men imorgon ska det gå bättre. Ska försöka komma upp rätt tidigt och träna, äta någon frukost. Tips på bra frukost som är kcalsnål? Jag är fortfarande peppad. O jag har inte ätit någon middag. O ingen lunch. Stor frukost o mandelmassa då. Men länge sen. Sen bara vätska. Jag är stolt nu, magen kurrar för jag har klarat mig. Nu får jag inte ge upp. Ge upp finns egentligen inte i min världsbild. Men får inte :)

  

taylor momsen


Av Lis - 10 december 2009 10:34

Ikväll mina damer (.. o herrar?) är det Generation Fett på tv3 klockan 22.00


  

Av Lis - 10 december 2009 10:05

Godmorgon!

Idag känns det bra. 63.9 kändes inte lika bra, men idag är det den första dagen av mitt nya liv. Så jag gick ut o gick i typ 20 minuter, sen in, upp på träningscykeln i 15 minuter o sen lite armhävningar (på knä, för jag är försvag) o några situps. Inte mycket träning inte, men det är en början. Jag tog tag i mig själv och gjorde det.


Man måste börja någonstans. Så jag är glad ändå. Inte stolt. Men glad. Jag har tagit tag i mitt liv. Nu måste jag bara få tillbaka kontrollen. För det är den som har försvunnit. Men det känns som jag fått tillbaka den nu. Motivationen, kontrollen. Ett steg i taget.


Måste bara fråga.. Vem läser min blogg? För jag har sett på statestiken att ni finns. O det skulle vara kul att få lite bloggar att läsa igen. Alla som jag förut sparade har försvunnit när jag fick min nya dator. Så hör av dig :)



BMI: 24.1

Av Lis - 9 december 2009 21:50

Jag vet inte vem jag är, jag vet inte vem jag vill vara. Allt har rasat. Jag är ingenting nu. Jag är Ingen. Jag vet inte vart jag vill eller vart jag ska ta mig. Vad vill jag med mitt liv? Vill jag fortsätta må dåligt för att jag är fet? Nej. Jag vet det. Jag vet att jag inte kommer klara mig om jag fortästter som jag gör nu. Jag går bara upp i vikt. Hela tiden. Sen mår jag dåligt pga det och äter ännu mer. En dålig cirkel. En dålig vana.


Därför säger jag upp kontakten med mitt gamla liv. Börjar om på nytt. Som den målmedvetna personen jag egentligen. Mot livet jag vill. Mot drömmarna jag har. Mot nyårsafton och ett nytt år. Mot min 19 årsdag och min student. Mot mitt liv.


Jag måste sluta sörja för allt som har hänt. Jag måste gå vidare. Jag kämpar fortfarande med att komma över Mr X, och det går framåt. Jag saknar inte honom just nu. Det är en bra början. Jag tänker inte på "oss" längre - utan som han och jag.


Det var ett mål med mitt liv just nu. Att komma över Mr X. Nästa är att gå ner i vikt. Satsar på 60 först. Sen får vi se hur det går. Men jag vill inte väga såhär mycket. Jag måste inte bra psykiskt av att veta det. Jag måste skärpa mig. Maten gör mig inte lycklig.


Jag kommer antagligen behöva någon som säger åt mig: Lis, kämpa för det du vill. Du kan klara det.

För det vet jag att jag kan, bara jag vill. Nu är jag trött på mitt liv. Därför ska jag förändra det. Jag vill. Jag kan.


Första delmålet nu:

- 60 kilogram

Av Lis - 7 december 2009 12:03

Jag är tillbaka. Im Back!

Mitt internet vägrade fungera efter flytten, men nu fungerar det igen. Så nu är jag tillbaka. Och jag ska ner i vikt igen. Allt har gått åt skogen och jag väger 63.5 nu. Men det ska bli andra bullar nu.


Nu ska jag bli vacker och älskad!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards