...

Alla inlägg under november 2010

Av Lis - 9 november 2010 07:41

Kände mig inte värdig att stå på vågen idag

Känner mig smutsig. Känner mig äcklig.


Mitt träningschema går åt helvete nu så ni vet

Kommer inte kunna träna alls den här veckan.

Promenaden igår - inställd. Simningen - inställd.


Pga en liten jävla sak.

Feber.


Jag får inte röra mig för mamma. Hade det inte varit för febern hade jag kunnat gra vad som helst. Men hon tror att det är influensan. Att det är därför jag inte har någon matlust, ont i magen, (feber), huvudvärk, hosta, bröstsmärtor, trötthet. Hon är väldigt duktig på att diagnosiera saker efter vad internet säger, om vi säger så. Men just nu har jag ingen feber. Hade min vanliga. Så jag går och jobbar ändå. Då kan jag röra mig lite iallafall. Blir jag värre får jag väl gå hem. Men att gå och simma är helt omöjligt. FAN. Jag som ville. Har ju ett mål. OCH JAG SKA KLARA DET! Finns inga alternativ.


Så nu blir det Daniel Adams-Ray tills jag rymmer till jobbet. Ska ta lite hostmedicin och så ta tempen en gång till. Har druckit ett glas oboy och en actimel till frukost. Bra Lis, ta det mest onyttiga du har hemma och använd det som frukostmaterial. Tre ord: Dum. I. Huvudet.

Av Lis - 8 november 2010 07:35

         DAG SEX:  61.8 kg

Jag har ingen matlust längre. Det känns jättekonstigt. Alltså det är ju bra för vikten, men jag har ju alltid haft jättestor matlust. Och nu är den bara bortblåst. Jag har inte vart hungrig, alls, sen i fredags. Så jag har fått trycka i mig mat vid middagarna eftersom jag aldrig äter middag ensam. Och när jag berättade för mamma att jag inte hade någon matlust bad hon mig försöka äta lite ändå. Klart jag gör det. Även fast mamma och jag inte alltid kommer överäns så är hon världens bästa. Min finaste mamma. Någon jag värdesätter högst på jorden.


Jag tror att mycket beror på hostan.. För jag hostar så otroligt mycket just nu. [VARNING NU!] Jag hostade nyss så mycket att jag spydde. [INGEN VARNING LÄNGRE!] 


Har nu tryckt i mig en mandarin och en kopp te, ja, och en actimel. Där har vi min frukost. Nu ska jag jobba.


Aja. Ha en bra dag!


Av Lis - 7 november 2010 17:36

Åh, fick en kommentar om att Daniel Adams-Ray album ligger på spotify nu! Så glad jag blev alltså. Älskar hans låtar. Gah. Har ni hört? Favoritlåt? Min är, just nu iallafall, Förlåt att jag aldrig sagt förlåt <3 Fantastisk låt.


Hursomhelst. Tänkte lägga upp en planering för veckan. Vet inga tider eller så men ja. Skitsamma.

MÅNDAG: Jobb. Promenad.

TISDAG: Jobb. Vattengympa.

ONSDAG: Jobb. Simma.

TORSDAG: Jobb. Vattengympa.

FREDAG: Jobb. Promenad?


.. helgen är oplanerad. Men ja, det kommer säkert något roligt att göra. Sen går jag till och från jobbet varje dag. 30 minuter ungefär enkelt väg. Känner mig peppad. Har en klänning att komma i till nyår - så det är mitt mål. Klänningen ska sitta bra, och då måste jag ner i vikt. Eller den ska inte sitta bra. DEN SKA SITTA FANTASTISKT. För klänningen är fantastisk. Och jag är peppad så det är ingen fara än.


Idag har jag ätit typ 900kcal. Alltså typ en pizza (ni vet grandiosa, 410 kcal för en halv = 820 kcal för en hel. Sen en liten tsk honung för hostan och två godisbitar som fanns kvar från förut) Så vi säger 900.. Inget uttag. Men försöker ta det lugnt nu med hostan så jag orkar i veckan. Täker inte äta mer idag anyhow :)

Av Lis - 7 november 2010 08:00

Det känns fortfarande som en dröm

Eller som en fantasi


Han smsade. Jag svarade. Helt plötsligt var jag där. Han var där.

Första kramen, kyssarna, när han viskade "förlåt. förlåt för att jag svinat".

Omhållningen när vi sov. Hans andetag. Hans hjärtslag.  "Tack, det var roligt att träffas"-smset.


Och nu.. Tystnad.


Alltså jag försöker vara stark. Jag försöker glömma honom. Jag försöker att inte sakna. Men jag vill inte sluta. På ett sätt vill jag bara att han ska vilja ha mig. MIG. ingen annan. Som det var förut, då han tydligen pratade om mig. Men jag vet att det antagligen inte blir så. För hans vänner är inte så positiva till flickvänner. That's just how it is.


Han kommer alltid vara den där jag vill ha, som jag aldrig kommer få. Hur mycket jag än vill. Och jag vet att jag skulle kunna älska honom, som ingen annan kan. Men han är inte redo för det. Han vill festa, knulla runt. Jag är redo. Kanske inte för resten av våra liv, men jag är redo att prova. Jag önskar han också blev det. För min skull.


DAG FEM: 61.8

Av Lis - 6 november 2010 13:15

Alltså. Ni kommer aldrig att tro mig. Jag tror inte på mig själv.

Hur fan gick det sådär? Det känns som en dröm.


För att göra en lång historia kort: Jag vaknade på E's hotellrum imorse.


Vet inte va jag ska tro. Eller tycka. Eller tänka.

Jag är bara så glad. Han ville träffa mig när han va här.

Men det blir va det blir. Jag hoppas bara lite. Lite mer än jag borde.

 

Vägde mig nyss förresten. DAG FYRA: 61.8 - que? haha. aja.

Av Lis - 5 november 2010 07:26

     DAG TRE: 62.5

Roligt det där egentligen, varje dag jag har simmat så har jag gått ner 1 hg. Iofs är det inte så mycket, men vadå, jag klagar inte. Jag tycker bättre om när det står minus än plus. Nästa vecka ska jag starta lite mer seriöst. Nu äre mjukstart. Bästa starten för mig, tror jag. Jag vet egentligen inte vad som är bäst för mig. Hur vet man vad som är bäst för en själv? Sjukt det där egentligen. Daniel Adams-Ray är nu med på TV. Femman. Vakna med The Voice. Han har släppt ny skiva. MÅSTE lyssna. Finns inte på spotify (skit), men på youtube finns det tydligen. Får lyssna efter jobbet.



Av Lis - 4 november 2010 07:42


DAG TVÅ: 62.6

Vet inte om jag ska vara besviken eller glad att jag inte gått upp? Iofs har jag gått ner 1 hg, men ändå. Känner jag mig själv så är det besviken som gäller. Det värsta med att simma, tycker jag, är att jag alltid (har alltid blivit) blir sugen på  en ostfralla med gurka. Alltid. Det är något bra minne jag har från när jag var liten antar jag. Igår åt jag keso och banan istället, tänkte att det var bättre. För är jag för hungrig kan jag ändå inte sova.


Ha en bra dag mina finaste. Jag saknar era kommentarer (och jag skulle verkligen behöva hjälp med om kcal-uttaget för simning.. är det 250kcal/halvtimme? som det stod i aftonbladet? come on, help me..)

Av Lis - 3 november 2010 19:54

Dag 1: 62.7 kg


Badkortet fixar <3 simmat ca 30 minuter. Blir mer nästa gång. Dvs imorgon. :)

Ska börja med vattengympa också, gjorde det förut och nu kör vi igen.


Maten har inte gått bra idag, men wtf, en sak i taget.


Simning

Bra för: Simning är den sporten som i princip aktiverar varenda muskel i hela kroppen. Att simma i öppet vatten är jobbigare än att simma i en pool. I öppet vatten kan du inte ta en paus varje gång du vänder och skjut ifrån från poolkanten, dessutom så blir det extra jobbigt om du måste parera mot vågorna. Simning är mycket bra för din hållning.

Tips: Variera mellan bröstsim, crawl och ryggsim. Crawl är mest krävande av dessa.

Kaloriförbrukning: 250 kcal/30 min (HJÄLP? låter det rimligt - hjälp?!)

(källa)


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards