...

Direktlänk till inlägg 13 mars 2012

Honest is a scary word for some

Av Lis - 13 mars 2012 13:08

Haha LP!

"Ta hans om dig tills vi hörs låigen" lät mycket roligare än "tand om dig tills vi hörs igen". DET fick mig att le såhär en tråkig tisdag! Du är så himla bra.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Tänkte precis på en sak med hur skönt det är att ha en anonym blogg. Man behöver aldrig bry sig om vad andra tycker. Jag tänker på t.ex storbloggarna som Paow och Kissie. De måste hela tiden tänka på vad de skriver, hur de skriver, om de skriver. De måste tänka på vad annosörerna tycker. De måste bry sig om vad alla tycker. För det är de tjänar pengar på.


Jag behöver däremot inte bry mig om någonting. Förutom att jag inte kanske bör nämna namn, för då är det inte så anonymt längre ifall någon av mina nära skulle läsa. Jag kan vara totalt jävla grymt ärlig. Jag står för allt jag skrivit. Det här är jag. Det här är mina riktiga känslor. Känslor som inte alla vet om. Känslor jag inte vågar berätta. Saker jag i vanliga fall skrattar bort, saker jag aldrig säger. Men här kan jag vara brutalt ärlig. För det är ändå ingen som kommer kunna döma mig. 


Det är så himla skönt att skriva. Jag älskar att skriva. Skriva exakt det jag känner. Det jag känner just nu. I denna sekund. Låta fingrarna flyga över tangentbordet och låta alla känslor kommer ut på en och samma gång. Det är skönt. Lättande. Sen finns de fina människorna som alltid har stöttat mig, t.ex LP. Trots att vi inte känner varandra i det verkliga livet, så finns det människor som vet om mina innersta känslor. Jag vet nu att det finns folk där ute som känner likadant som mig. Även fast det inte alltid är så himla bra. För vissa av de här känslorna skulle jag inte önska min värsta fiende. För det är inte kul.


Tack. Jag uppskattar att ni alltid funnits. Tack för att ni aldrig dömer.

Tack för att jag för en gångs skull får vara jag.

 
 
Ingen bild

Lp

15 mars 2012 23:24

Och jag tycker om ditt "du". Du kan alltid vara dig själv mot oss som läser! För vi bryr oss om DIG. inte ditt skal. Dig, den fina människan inuti.

En dag ska du få en eller tusen kramar av mig. riktiga kramar. One way or another! Det lovar jag. Tanken att bara få sitta med dig på någon strand med tårna i havet eller på en äng och prata om allt mellan himmel och jord får mig att le. Och längta. En dag, Lis! En dag.

(är glad att jag fick dig att le, haha.. Såg ju ut som att jag skrivit det på fyllan!)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lis - 14 juli 2016 21:06

Sist jag skrev så berättade jag att jag nyligen fått veta att en släkting var döende i en sjukdom. En person som alltid varit en stor del av mitt liv och min uppväxt. En perso som alltid stöttat mig.   På lördag är det en vecka sen hon gick bor...

Av Lis - 5 april 2016 21:02

Godkväll Update sen senast: Fyllt 25, flyttat hemifrån. Det var det.   Alltså jag visste ju att den här dagen skulle komma. När jag skulle inse att jag inte betyder någonting för A. Det är klart jag visste att dagen skulle komma. Men någonstans...

Av Lis - 16 januari 2016 21:16

Senaste gången jag skrev var den 13 maj 2015 Nu är det den 16 januari 2016   Jag trodde ingen läste det jag skrev, men ändå har jag fått två kommentarer om varför jag inte skriver. Svaret är egentligen simpelt. Jag har inte haft något att skr...

Av Lis - 13 maj 2015 13:16

Suttit i snart två timmar i soffan utan att ta tag i mitt livDet är ju knappast så att jag inte har någonting att göra nu Jag har bara ingen lust   Ingen motivation. Ingen inspiration.   Borde skriva klart diskussionsdelen i min c-uppsats, ...

Av Lis - 19 april 2015 18:02


  Jag är inte perfekt. Jag är egentligen rätt normal. tror jag. Jag har tidigare under min tid på den här bloggen ändrat väldigt mycket på min historia. Inte om det jag vart med om eller hur jag känt, utan snarare namn och släktrelationer oftast....

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards