...

Direktlänk till inlägg 24 mars 2012

why?

Av Lis - 24 mars 2012 20:30

Ibland brukar jag fråga mig "varför?", eller egentligen är ibland lite underdrivet (eller vad man ska kalla det). För det är rätt ofta jag brukar fråga mig "varför?"


Varför är jag så tjock?

Varför gör jag inget åt det?

Varför tror jag aldrig på när folk säger att jag är fin?

Varför tror jag att alla killar är ute efter att såra mig?

Varför tror jag alltid att mina vänner vill vara med någon annan när vi umgås?

Varför tror jag alltid att det blir bättre om jag dricker lite till? Trots att det var bra för ett tag sen

Varför tror jag att man måste vara bäst i skolan för att vara bra?

Varför tror jag alltid att jag är så dålig?

Varför dricker jag så mycket alkohol?

Varför har jag så lite ork till att leva vissa dagar medan andra dagar vill jag aldrig lämna?

Varför tror jag att alla nya personer kommer lämna mig när de lär känna mig?


Det finns hundra frågor till. Minst. Säkert tusen frågor jag ställer mig rätt ofta. Det är inte ofta jag tror att någon raggar på mig för att de faktiskt tror att jag är snygg, eller för att jag är trevlig. Utan det finns alltid en anledning. Är han ute för att såra mig? För ett one night stand? Har han slagit vad med sina kompisar?


Jag faller alltid för folk som egentligen inte är bra för mig. Det har jag sagt förr. Jag tror att jag måste skada mig själv. Fast jag vill inte visa det. Inte så att folk faktiskt förstår att jag nog inte mår helt bra inombords. Därför säger jag emot eller fnyser när folk säger att jag är fin. För jag tycker ju inte det, hur kan andra tycka det? Att man måste älska sig själv för att älska någon annan är nog sant. Eller det är nog väldigt svårt att älska någon annan när man hatar sig själv.


För att ta ett exempel som händer i detta exakt nu. Killen jag smsar mycket med, ja, hela tiden. Han har sagt nu att han raggar på mig. Och då kommer tankarna "varför?". Jag har faktiskt frågat honom varför. Men antingen säger han "varför inte" eller så byter han samtalsämne. Så därför tror jag inte att det är på riktigt. Det här är ingen kille som jag egentligen faller för, han är för lik Mr X. Fast ändå tvärtemot. Ja, alltså jag har ju inte fallit för honom nu heller. Men ja, you know what I mean.

Han är med sina kompisar nu. Så frågade han vad jag gjorde och jag sa att jag läste. Låg i den sekunden och läste BlondinBellas "Egoboost" (kan inte direkt säga att jag gillar den. Än. Den är bra skriven. Hon är duktig alltså, men inte min smak på bok.) Så skrev han att han inte skulle störa mig. Vilket jag alltid säger att han inte gör. Men då klicka det! Det handlade inte om att han inte ville störa, det var ju att han ville vara med sina kompisar. Så jag sa att vi hörs sen. Att han kan höra av sig när han har tid.

Det är klart. Han hade inte tid med mig, men ville lägga det som att han var snäll mot mig. Att inte störa mig. Som att det vore mitt fel att han inte skulle smsa. Att jag aldrig lär mig. Det är KLART att han ska umgås med sina vänner, helt klart. Säger ingenting om det. Men nu har jag ännu tråkigare än jag hade innan. Smått svartsjuk kanske man kan kalla det? Jag vet inte. Grejen är att jag älskar det där citatet "att ha kakan kvar samtidigt som man vill äta den". För jag vill ju inte att han raggar på någon annan samtidigt som jag vill kunna göra vad jag vill med vem jag vill. Tror att det handlar om att jag inte vill bli lurad. Jag vill inte att han ska kalla mig sötnos samtidigt som han gör det till någon annan.


Då är jag hellre utan.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lis - 14 juli 2016 21:06

Sist jag skrev så berättade jag att jag nyligen fått veta att en släkting var döende i en sjukdom. En person som alltid varit en stor del av mitt liv och min uppväxt. En perso som alltid stöttat mig.   På lördag är det en vecka sen hon gick bor...

Av Lis - 5 april 2016 21:02

Godkväll Update sen senast: Fyllt 25, flyttat hemifrån. Det var det.   Alltså jag visste ju att den här dagen skulle komma. När jag skulle inse att jag inte betyder någonting för A. Det är klart jag visste att dagen skulle komma. Men någonstans...

Av Lis - 16 januari 2016 21:16

Senaste gången jag skrev var den 13 maj 2015 Nu är det den 16 januari 2016   Jag trodde ingen läste det jag skrev, men ändå har jag fått två kommentarer om varför jag inte skriver. Svaret är egentligen simpelt. Jag har inte haft något att skr...

Av Lis - 13 maj 2015 13:16

Suttit i snart två timmar i soffan utan att ta tag i mitt livDet är ju knappast så att jag inte har någonting att göra nu Jag har bara ingen lust   Ingen motivation. Ingen inspiration.   Borde skriva klart diskussionsdelen i min c-uppsats, ...

Av Lis - 19 april 2015 18:02


  Jag är inte perfekt. Jag är egentligen rätt normal. tror jag. Jag har tidigare under min tid på den här bloggen ändrat väldigt mycket på min historia. Inte om det jag vart med om eller hur jag känt, utan snarare namn och släktrelationer oftast....

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards