...

Alla inlägg den 8 oktober 2010

Av Lis - 8 oktober 2010 23:00


Jag har ont i bröstet. Jag vet inte om det beror på min förkylning och hostan eller om det sitter längre in. Djupare. Hur kan man se skillnad? Smärta som smärta. Spelar det någon roll om det är i själen eller i kroppen. Eller är det så enkelt att psykisk smärta kan visa sig även fysiskt? Är det därför jag är förkyld, för att min insida är ungefär lika sargad som min näsa?


Jag har ingen aning. Lyssnar på Dum av dig. Jag är en sån person som måste läsa texten samtidigt som jag lyssnar på en låt, iallafall en gång. Helst första gången jag lyssnar. Jag vet inte varför egentligen. Antagligen för att jag vill veta om det ens är värt att lyssna på. För texten gör så mycket. I alla fall min värld. Det är väl därför jag älskar Håkan Hellström's låtar. Så fina texter, så fint budskap - sen att han inte kan sjunga perfekt skiter jag i. För man brukar ju säga att ingen är perfekt. Men vem har avgjort att ingen är perfekt, för om ingen är perfekt, hur vet vi då att alla är operfekta? Om det inte finns något att jämföra med? Det är som att säga att man inte tycker om en maträtt man aldrig smakat. Hur kan man vara säker när man aldrig provat?


Så hur kan man veta att alla är operfekta, när det inte finns något att jämföra med?

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16 17
18 19
20
21
22
23 24
25 26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards