...

Direktlänk till inlägg 17 augusti 2011

18.27

Av Lis - 17 augusti 2011 18:27

Roar mig med att måla naglarna

Planerar mitt nya liv.


Det här är inte bara för att gå ner i vikt.

Det här är för att jag ska orka leva.

Det här är för min skull.


Just nu hatar jag mitt jobb, för jag har ingen där jag tycker om. Jag har en, max två personer. Jag hatar att behöva gå dit, jag hatar att gå och lägga mig i tid för att orka gå upp på morgonen - för jag vill inte gå upp på morgonen för jag hatar att gå till jobbet. Jag hörde på radion idag att om man inte har det bra socialt på jobbet så kommer man dö i förtid. Och det kändes typ som att jag skulle dö idag isåfall. Så illa är det. Ändå skrev jag på ett längre avtal för att få pengarna. Och jag är egnetligen bra på mitt jobb, trots att jag inte orkar engagera mig. Jag fick tom höra idag av min bästa kollega att jag skulle bli världens bästa förskollärare, om jag ville. det var skönt att höra, trots att jag hatar min arbetsplats. men ja, till januari får jag stå ut.


Därför måste jag ta till träning. Då kan jag få ut lite aggression. Då kan jag pressa mig själv lite. Köra lite vattengympa. Köra lite olika pass på vårat gym, om jag inte vågar gymma. Det är bättre än inget. Och jag kommer få ett bättre liv. Starkare. Snyggare. Modigare. Bättre. Kanske ett liv jag vill leva. För just nu trivs jag inte.


Jag kommer antagligen faila, som min mamma sa "Du är inte ens sån person som lyckas". Men jag ska göra mitt bästa. Köpa nya fina träningskläder. Jag ska prova mig fram. Det kommer bli bra.  För jag är så trött på mig nu. Men jag vill tycka om mig. Jag vill älska mig själv. Och jag kan visst lyckas. Du ska allt få se.


Hela världen ska få se att jag kan.

 
 
becky

becky

17 augusti 2011 21:13

Säger din mamma så en gång till så slår du till henne och hälsar från mig. HON FÅR INTE SÅGA SÅ!!! DU ÄR EN UNDERBAR PERSON! Anledningen till varför du mår dåligt är för att du har en mamma som är psykist skadad och avundsjuk på dig och därför behandlar dig på det sättet, vet allt detta pga att minadoptiv mamma är likadan och fått mig må lika dåligt som du. Massor med kramar!

http://becky84.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

LP

19 augusti 2011 23:05

Men don't push yourself to hard, girl! det var så jag gjorde på grund av massor av sådana kommentarer. Jag ville visa världen vad jag kunde och jag tog i för hårt och fick mina ätstörningar, som kommer sitta i hela mitt liv och förstöra mycket för mig även i framtiden.

Tänk inte på vad hon sa. Det var otroligt dumt och fel sagt, för du är visst det en person som lyckas, som kämpar. JAG tror på dig och du behöver inte bevisa någonting - för någon. Så är det bara. Lyssna till dig själv istället och låt inte andra förstöra för dig.

Kom ihåg det. Jag tror på dig, fina.
<3.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lis - 14 juli 2016 21:06

Sist jag skrev så berättade jag att jag nyligen fått veta att en släkting var döende i en sjukdom. En person som alltid varit en stor del av mitt liv och min uppväxt. En perso som alltid stöttat mig.   På lördag är det en vecka sen hon gick bor...

Av Lis - 5 april 2016 21:02

Godkväll Update sen senast: Fyllt 25, flyttat hemifrån. Det var det.   Alltså jag visste ju att den här dagen skulle komma. När jag skulle inse att jag inte betyder någonting för A. Det är klart jag visste att dagen skulle komma. Men någonstans...

Av Lis - 16 januari 2016 21:16

Senaste gången jag skrev var den 13 maj 2015 Nu är det den 16 januari 2016   Jag trodde ingen läste det jag skrev, men ändå har jag fått två kommentarer om varför jag inte skriver. Svaret är egentligen simpelt. Jag har inte haft något att skr...

Av Lis - 13 maj 2015 13:16

Suttit i snart två timmar i soffan utan att ta tag i mitt livDet är ju knappast så att jag inte har någonting att göra nu Jag har bara ingen lust   Ingen motivation. Ingen inspiration.   Borde skriva klart diskussionsdelen i min c-uppsats, ...

Av Lis - 19 april 2015 18:02


  Jag är inte perfekt. Jag är egentligen rätt normal. tror jag. Jag har tidigare under min tid på den här bloggen ändrat väldigt mycket på min historia. Inte om det jag vart med om eller hur jag känt, utan snarare namn och släktrelationer oftast....

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards