...

Alla inlägg den 17 augusti 2011

Av Lis - 17 augusti 2011 18:27

Roar mig med att måla naglarna

Planerar mitt nya liv.


Det här är inte bara för att gå ner i vikt.

Det här är för att jag ska orka leva.

Det här är för min skull.


Just nu hatar jag mitt jobb, för jag har ingen där jag tycker om. Jag har en, max två personer. Jag hatar att behöva gå dit, jag hatar att gå och lägga mig i tid för att orka gå upp på morgonen - för jag vill inte gå upp på morgonen för jag hatar att gå till jobbet. Jag hörde på radion idag att om man inte har det bra socialt på jobbet så kommer man dö i förtid. Och det kändes typ som att jag skulle dö idag isåfall. Så illa är det. Ändå skrev jag på ett längre avtal för att få pengarna. Och jag är egnetligen bra på mitt jobb, trots att jag inte orkar engagera mig. Jag fick tom höra idag av min bästa kollega att jag skulle bli världens bästa förskollärare, om jag ville. det var skönt att höra, trots att jag hatar min arbetsplats. men ja, till januari får jag stå ut.


Därför måste jag ta till träning. Då kan jag få ut lite aggression. Då kan jag pressa mig själv lite. Köra lite vattengympa. Köra lite olika pass på vårat gym, om jag inte vågar gymma. Det är bättre än inget. Och jag kommer få ett bättre liv. Starkare. Snyggare. Modigare. Bättre. Kanske ett liv jag vill leva. För just nu trivs jag inte.


Jag kommer antagligen faila, som min mamma sa "Du är inte ens sån person som lyckas". Men jag ska göra mitt bästa. Köpa nya fina träningskläder. Jag ska prova mig fram. Det kommer bli bra.  För jag är så trött på mig nu. Men jag vill tycka om mig. Jag vill älska mig själv. Och jag kan visst lyckas. Du ska allt få se.


Hela världen ska få se att jag kan.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards