...

Alla inlägg under december 2008

Av Lis - 4 december 2008 15:49

fetto

Av Lis - 4 december 2008 06:41

Skit va du e duktig! Ja vill också vara. Fösöker nämligen gå ner X antal kilon men ingenting verkar fungera. Så några tips?

Fortsätt med det du gör, för du gör det bra (:


Ett tips - gör inte som mig. Du går inte ner i vikt på mina sätt. Jag går ner, sen upp dubbelt så mycket. Det är inte värt det. Försök äta nyttigt, träna. Det tar tid, självklart. Om du inte har en ätstörning - så försök inte skaffa dig en. Visst, det kanske går fortare, men det är inte värt att känna ångesten man får. Jag anser själv inte att jag har en ätstörning, utan bara en rubbning. Men jag har väl någonting - för varje gång jag äter får jag massa tankar. Det är inte värt det.


Så mitt tips är att äta nyttigt; mycket sallad, inget rött kött, mörka brödsorter, böner osv. Sen träna på något sätt som du tycker om, och som du hinner med. Det är finns massa vardagsmotion man kan använda: gå av en tidigare busstation, cykla istället för att ta bil/buss (kanske rätt svårt på vintern dock) osv. Att äta regelbundet är också ett tips.


det är ungefär vad jag BORDE göra..

Av Lis - 4 december 2008 06:33

fyfan vad jag skäms. jag skäms över gårdagen, jag skäms över vikten, jag skäms över att jag är så fet. Vågar jag trycka ner siffrorna för att visa vad jag väger? Knappt. Fast jag tänker göra det ändå. För att jag måste äcklas.


58.4kg


Hemska värld. Nästan 1 kg sen igår. Jag som nästan inte åt någonting igår. Åt första tuggan klockan 17. Efter det gick det åt helvete. Åt så jävla mycket. Sen blev det lussebullar. Jag tänkte att gå upp i vikt var värt, pga lussebullarna. Nu tycker jag inte det. Nu äcklas jag. Jag mår illa. Jag måste försöka träna idag. Även fast jag i stort sett redan ätit över 1000kcal. :(


Måste börja träna mer, men jag hinner inte. Skolan tar för mycket tid, jobbandet tar för mycket tid av min fritid. När ska jag hinna träna? Nu är det skärpning på det. Jag MÅSTE träna om jag vill ha resultat. Vill jag vara fet för alltid? Vill jag vara fet på julafton, eller på nyår, eller på min 18årsdag? Vill jag vara fet i sommar? Vill jag det? NEJ! Nej, jag vill inte. Då måste jag skärpa mig. Verkligen.


Nu jävlar (nu ska jag säga klyschan som jag använt SÅ många gånger..) kör jag på nytt. Nu jävlar.

Av Lis - 3 december 2008 19:56

helt ärligt.

varannan dag går det bra, varannan dålig. måndag: dålig. tidsag: bra. onsdag: dålig. :( fyfan.

Av Lis - 3 december 2008 06:23

Idag tänkte jag att jag ska köra en riktig matdagbok.

Jag skiter i om det går åt helvete. Hoppas på en bra dag!


Morgonvikt: 57.6 (:O IT CAN'T BE TRUE! - but it is. ställde mig 3ggr på vågen!)


Frukost: En stor kopp te med honung, en rad knäckebröd.

Lunch:

Middag:

Av Lis - 2 december 2008 19:01

Jag vägde mig nyss.

Jag vet att man inte ska väga sig på kvällen egentligen. Men jag vägde 58.1, precis som imorse. Det borde betyga nedgång imorgon? Eller? Jag hoppas, med hela mitt hjärta.

Av Lis - 2 december 2008 17:55

Jag tänker fanemig inte väga mig imorgon. Men jag måste skärpa mig. Jag kan ju det här :) Jag kan klara av det. Varför är jag så negativ? Att gå ner i vikt är inget stordåd. Jag ska bara ner i vikt. :) Visst? Det klarar jag. Jag börjar om nu, på en gång. Skiter i hur de här två dagarna har gått och satsar på nytt. :)


jag är så sjukt stressad. över skolan. över att jag kommer måste fika på lördag, min farmor fyller år och ja, det är ett måste att fika. för jag orkar inte med alla frågor. ska försöka att inte dricka något onyttig däremot, och heller inte äta något innan. shit. det här kommer bli så jävla bra alltså. För vet ni vad?


Bara man vill, så kan man.

Av Lis - 2 december 2008 06:09

:(

jag är fanemig sämst. jag började med 57.8 och NU väger jag 58.1. Det är fan värst. Jag är så otroligt dålig. Jag kommer aldrig gå ner. Då kan man fråga sig: var det jag åt igår gott? Knappast. Inte så gott att jag ville gå upp i vikt.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23
24
25 26
27
28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards