...

Alla inlägg den 26 juli 2008

Av Lis - 26 juli 2008 23:26

Det blev en massa inlägg idag. För mycket tankar. För mycket känslor. Pratade med Mr X idag också, fast han åker utomlands på onsdag. Så vi kommer säkert inte hinna träffas. Bra eller dåligt, vet jag inte. Bra kanske. Nu kanske jag kan komma över honom. Släppa honom. Sen åker jag på fredag också, det är värre. Hur ska jag klara 2 veckor i husvagn? Det är en bra fråga.


Hursomhelst. Dagen har gått skit idag. Har verkligen inte känt mig mätt en enda gång och bara fortsätt äta och äta. Men imorgon måste jag skärpa mig. Om det inte är för varmt ska jag försöka ta mig ut på en långis också. Jag kan klara det här om jag vill. Det är inte så svårt egentligen. Det är viljan som fattas. Viljan som FINNS.

Av Lis - 26 juli 2008 19:47

Jag vet egentligen inte hur jag känner. Jag känner mig full. Inte av alkohol. Men av känslor. Av maten jag ätit idag. Det är så mycket att det snart rinner över kanten på den osynliga bägaren inom mig. Det här kommer nog bli ett långt och tråkigt inlägg, bara för att skriva av mig.


Jag saknar Mr X. Så att det nästan gör ont. Eller. Jag saknar inte honom. Eller gör jag det? Jo. Det gör jag. Jag saknar hans närhet. Jag saknar hur han såg på mig. Jag saknar hur han tog på mig. Med kärleksfulla tag. Även fast det ända jag tänkte på var mitt fett. Han verkade inte se det. Han verkade bara se mig. Den som jag vill vara. Den jag egentligen är. Jag kommer aldrig glömma när vi låg och myste i soffan, och han sa att jag var söt. Det var första gången någon sa det till mig. På det sättet. Han menade det verkligen. Även fast jag tvivlar på det ofta.


Varför jag tvivlar är ganska uppenbart. Hur kan en kille säga att han är kär i en. Att han t.o.m älskar en, sen nästa dag komma och säga att det han sa var nog lite överdrivet och sen får man höra att han är kär i ens kompis. Förstår ni? I min kompis. Det är så svårt att inse. När han fortfarande ringer till mig och vill komma över för att ha sex. Ja. Jag är svag. Så jävla svag. Jag låter honom komma hit för att bara få ha sex.


Allt känns så fel egentligen. Men under tiden så rätt. Mina s.k vänner säger att jag måste sluta vara hans bodycall. En som han bara ringer för sex. Jag vill sluta. Jag vill inte vara någon sexleksak. Men jag kan inte. För när han ringer och frågar om han får sova över kommer känslorna tillbaka. Känslorna för honom. Det är då hjärtat tar beslutet och hjärnan kopplas bort. Det kan gå veckor från gång till gång, ändå kan jag inte släppa honom. Jag tror alltid att jag har det - tills samtalen.


Är jag kär i honom? Tveksamt. Nej. Jag tror inte det. Jag VILL inte vara kär i honom längre. För jag är för fet. För ful. Vem vill ha en tjockis som mig egentligen? Jag är misslyckad. Klarar inte ens av att säga nej till sex. Klarar inte ens av att släppa en kille. Men han var min kärlek. Han kanske fortfarande är. Jag vet inte. Känslorna bubblar. Jag vet inte vad jag känner för denna herre.


Det är nästan exakt en månad sen jag skrev om Mr X här i bloggen. Han lär få följa med. Jag vill visa honom att jag är vacker egentligen. Jag ville visa honom vad han gick miste om. Men jag klarar inte ens av att gå ner i vikt. Jag är så jävla misslyckad. 

Av Lis - 26 juli 2008 16:20

Vem har sagt att rea-shopping inte kan vara en bra motionsform? En timmes shopping motsvarar 100 g lättglass eller 150 kalorier. Vässa armbågarna och ge dig ut i rea-trängseln.


läs mer här.

någon som vill shoppa med mig?

Av Lis - 26 juli 2008 12:27

Vikt: (efter frukost) 58.0


Frukost: vaniljyougurt med äpple och keso. 2 "duo-mackor" med skinka och gurka.

Lunch: 1 tsk keso

Middag: 1 dl couscous och 2 msk keso

Övrigt: 10 formfrallemackor med smör och mjukost, 1 skål med vaniljyougurt och keso, 2 knäcke med smör och mjukost, ½ sats chokladbollar.


Träning:

100 situps

100 rygglyft

100 utfall

15 + 10 minuters promenad


PINSAMT!

Av Lis - 26 juli 2008 11:27

jag skulle egentligen inte kommit hem imorse. men det gjorde vi. åkte direkt efter frukost. egentligen vill jag inte gå in på varför. men jag kan meddela att jag gått upp i vikt. och inte konstigt är det. fan vad jag har ätit. jag är äcklig. 58.0 kg några timmar efter frukost. för en vecka sen stod vågen på 56.1


sen rök jag ihop med pappa också. ringde honom imorse för att be om lite pengar, efersom jag är pank. så.. nu ska jag inte med på deras resa till turkiet eftersom jag är (citat:) en bortskämd skitunge som bara kräver pengar. men nästa vecka åker jag med mamma istället. husvagnssemster. blö. får inte vara hemma. vet ni vad husvagnssemester betyder? = FET SNABBMAT! fyfan. jag har en vecka på mig att gå ner lite i vikt. hoppas ni haft en bra vecka iallafall :)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12 13
14 15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards