...

Alla inlägg under mars 2010

Av Lis - 18 mars 2010 20:34

Ordbajs och ingenting viktigt


Jag lyssnar nu på Magnus Weideskog - Lämna honom och tänker på Mr X. Han lärde mig så mycket, samtidigt som han tog små bitar av mig och gjorde om mig. Jag försökte vara hans. Jag gjorde allt han ville ha, jag fanns där när han ville och jag försökte bli den HAN ville ha. ¨


Jag gjorde allt jag kunde. Trots det levde vi på hans villkor. När han ville träffas och jag lät han hålla på. Han sårade mig. Tryckte ner mig under ytan. Men det var för att jag lät honom förstöra mig. Jag var så blind. Jag var så blond. Jag lyssnade inte på vad alla andra sa till mig. Jag förstod inte vad de menade. Jag visste att det var fel. Men jag förtjänade ju ändå inget mer. Han var ju den som visade mig hur man var älskad.


Visst, han var min första kärlek. Det kommer jag aldrig undan. Jag kommer aldrig glömma. Finns fortfarande datum, låtar, ord som jag minns som va" våra". Han kommer alltid vara en del av mitt liv, och delen han tog av mig kanske jag aldrig får tillbaka.


Jag tror att det är därför jag är så osäker när det gäller E. För jag vill så gärna, mer än gärna, men jag vet inte vad han vill, och jag är så rädd att det ska bli en liknande historia. Att det inte händer något. Men E är så mycket mognare och bättre än vad Mr X var. Men, ändå.. Jag har på något sätt kopplat det till att alla killar är likadana.


.. jag är bara bajs för att E inte hört av sig. jag vill att han ska vilja höra av sig :(

Av Lis - 18 mars 2010 15:09

Misslyckat som fan idag. Och mensen har inte kommit, men den är påväg. Känns det som. Det är värre än när den är här. Jag hatar mens. Usch. Så jag kommer nog inte väga mig förrän den är över. BLÖ. Jag känner mig fetare än fetast, uppsvälld, pluffsig. Finns det fler ord att säga? Jag lever iallafall..

Av Lis - 18 mars 2010 06:46

Ett litet plus för straff blev ett större plus. 60.7 kg :( Men jag ska ha mens och idag ska jag vara duktig. Ifall bättre än igår. Det är konstigt att det ändå inte blev mer, så mycket som jag åt. Men idag är en bättre dag.


Jag saknar E, ehm, har jag nämnt det? speicellt nu när han är  trött och somnar tidigt och orkar inte lägga ner energi på att smsa eller msna. det suger. för jag känner mig bortprioriterad. men, han är snäll. och söt. och jag tycker om honom ändå

Av Lis - 17 mars 2010 20:37

Hatar studerna innan mens. När man blir ledsen. Sen glad. Sen hungrig. Sen mer hungrig. Sen ledsen. Sen trött. Sen pigg.  Glad. Ledsen. Sen arg. PMS kan man kanske kalla det.


Jag har en förmåga att överäta. Inte ha någon kontroll alls. Som nu. Så nu imorgon förväntar jag mig inget annat än plus på vågen. Och jag får skylla mig själv. För jag faila. Och jag vet om det. Blir det minus så blir det som att det vore "okej" att jag hetsa. Därför får det bli ett litet plus. Typ.. 0.1 eller något. Inte så mycket bara. Då blir jag ledsen, men ett litet plus bara för att straffa mig lite.


Mer än ångesten jag känner inombords och orden som jag hör i huvudet. Fet ful äckig. Så bara ett litet straff på vågen, jag straffa mig själv tillräckligt själv genom självhatet.

Av Lis - 17 mars 2010 06:45

Godmorgon!


60.0 KG IDAG! Blev nästan lite lycklig. Alltså, första delmålet klart. Nästa: 57kg. Jag lovade ju mig själv att börja köra matdagbok igen. Så okej.. Here we go...


Frukost: 2 riskakor med lite smör och ost. Vatten.

Lunch: en baugette med ost. festis. en mjukglass i våffla med strössel

Middag: pasta och köttbullar och ketchup. vatten. ett äpple.

 

ehh.. vi tar matdagbok när min mens är slut. nu är jag fetare än fetast.

Av Lis - 16 mars 2010 16:07

Halloj finisar.


Jag skrev i söndags att jag var peppad. Och jag var peppad. Men trots det har jag hetsat både idag och igår. Ändå vägde jag 60.2kg imorse, men jag tror att det kan bero på att jag spydde inatt.. Alltså OFRIVILLIGT. Jag somnade och sen vaknade jag av att jag behövde spy. Men när jag hade spytt så var det klart. Jag mådde bra så det är inte magsjuka eller något (hade kanske behövt det.. men, ja..)

 

Ska nog börja med matdagbok. Känns som att det behövs för att jag ska få en ordentlig koll och skämmas för det jag äter. Jag SUGER på att räkna kalorier, så det får vara. Men en matdagbok ska föras. Från och med imorgon. Så ska ni få se att jag inte är stark och duktig, som ni verkar tro :/ det är fel bild av mig.


inget nytt med E, igår var han grinig och trött. trots det saknar jag honom.

Av Lis - 15 mars 2010 09:23

Godmorgon! Jag är egentligen lite stressad eftersom jag ska med bussen och måste gå om 5 minuter men är inte klar.


Hursomhaver. Ni är finast. Alltså, åh. Jag brukar vara bra på att förklara men nu. Jag är helt stum. Bara för att ni är så fina. Tack för allt ni säger. <3


Morgonvikt: 60.1kg (dvs 0.1kg till mitt första delmål)

Av Lis - 14 mars 2010 20:11

Förlåt för hetsen, men jag blev så himla upprörd när min BF sa så. det var det sista jag trodde skulle komma från henne faktiskt. blev riktigt besviken.


Men E har hört av sig och vi ska inte träffas :( han har åkt hem. han var tvungen. men han skrev ett väldigt fint sms. jag ber om ursäkt för att jag ä så nojig. men, jag tycker verkligen om den här killen. på riktigt. och jag är rätt paranoid. och jag behöver bekräftelse. för jag behöver höra att jag är bra. och inte bara fet och ful som huvudet säger.


så jag är ledsen att ni måste läsa det här. Men ni har alltid ett val. Nu ska jag satsa lite på att gå ner i vikt också, så jag är fin när jag träffar honom. Nu har jag ett mål. Nu är jag peppad. STUDENTEN 2010!

 

Men jag är lite orolig. För jag ska ha mens nästa vecka. FÖRSTA gången i år.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27
28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards